Naslovnica Nekategorisano Planeta Ros 128b mogla bi da bude idealno mjesto za život

Planeta Ros 128b mogla bi da bude idealno mjesto za život

181

Planeta “Ros 128b”, udaljena 11 svjetlosnih godina od Zemlje, ima karakteristike koje bi je mogle učiniti nastanjivom. Evo o čemu je riječ.

Planeta je velika poput Zemlje i na njoj godina traje nešto kraće od deset zemaljskih dana. Astronomi kažu da “Ros 128b” omogućava dobre uslove za život.

Naučnici procenjuju da temperatura na ovoj planeti varira između minus 60 i plus 20 stepeni Celzijusovih.

U Nasi navode da bi ti uslovi mogli biti mnogo bolji nego na drugim planetama u Zemljinom susjedstvu.

“Ros 128b” nalazi se veoma blizu svoje zvijezde, zbog čega ima kratku orbitu, ali nije izložen visokoj temperaturi, jer je zvijezda ohlađena i ne emituje zračenje.

Planeta je otkrivena spektrografom “HARPS”, instaliranom u Čileu, objavljeno je u naučnom časopisu “Astronomija i astrofizika”.

Uprkos tome što se nalazi vrlo blizu svoje zvezde, “Ros 128b” dobija samo 1,38 puta veće zračenje u odnosu na Zemlju.

Jedna strana novootkrivene planete trajno je okrenuta zvijezdi, a druga je u vječnom mraku.

To je upravo jedan od razloga zbog kojih astronomi nisu sigurni da bi takva planeta mogla biti idealno mjesto za život.

(Nezavisne)