Naslovnica Kuhinja Namirnice koje nikako ne bi trebali konzumirati zimi

Namirnice koje nikako ne bi trebali konzumirati zimi

PODIJELI

Što prođe više vremena između branja proizvoda i njegove konzumacije, to plod ima manje hranjivih elemenata, kaže Elizabet Somer (Elizabeth Sommer), autor knjige Eat Your Way to Happiness.

Upravo zato ishranu bismo trebali da temeljimo na zdravim namirnicama, a izbjegavati one koje nisu “u sezoni”.

Breskve

Ljeto je glavna sezona breskvama, koje su tada najsočnije i najslađe. Nakon ljeta teško ih je naći u radnjama. Ako vas s polica ipak dočeka ovo “dlakavo” voće, vjerovatno je tu došlo iz Južne Amerike.

Umjesto toga odaberite:

Citrusno voće poput narandži, koje je prepuno slatko-kiselog soka i drugih vitamina i minerala što čuvaju organizam od sezonskih prehlada i gripa.

Svjež grašak

Slatko zrno graška proljetna je poslastica, koje se smatra jednom od najčišćih povrtnih plodova na tržištu. Ako na grašak naiđete tokom zimskih mjeseci, plodovi će biti brašnasti i s malo ukusa.

Ujmesto toga odaberite:

Smrznuti grašak iz zamrzivača, koji je ubran u jeku sezone, te ima ukus najbliži “pravoj” stvari.

Klip kukuruza

Jesti kuhani ili pečeni kukuruz bolje je od grickanja čipsa. No svježi klipovi u zimskim mjesecima daleko su od onih ljetnjih plodova prepunih slatkog i mekanog zrna.

Umjesto toga odaberite:

Smrznuti proizvodi, poput kukuruza šećerca predstavljaju zdraviju alternativu svježim namirnicama. U zimskim mjesecima ne možete grickati klip, ali ćete konzumacijom zrna i dalje dobiti važne izvore luteina.

Jagode

Nađite li na jagode tokom zime, riječ je o proizvodu koji je pola ljeta i cijelu jesen stajao u nekoj hladnjači. Takve bobice nemaju ukus i miris jagoda, a i hranjive su vrijednosti nestale tokom dugotrajnog skladištenja.

Ujmesto toga odaberite:

Smrznuto šumsko voće ubrano je tokom njihove najveće sočnosti, a odlično se kombinira u pripremi pečenih poslastica poput pita i savijača.

Paradajz

Krajem ljeta paradajz pruža maksimalni ukus, sočnost i aromu. No ako je nakon toga stajao više mjeseci u hladnjači, budite uvjereni da su plodovi izgubili svoju svježinu, ukus i količinu likopena.

Umjesto toga odaberite:

Svježe je uvijek najbolje, no u zimskim mjesecima za pripremu supa, variva i umaka poslužit će i konzervirani pelati i pasiran paradajz. Ako imate mogućnost, odaberite tegle s organski uzgojenim plodovima i bez konzervansa.

Borovnice

Ne samo da su borovnice izuzetno skupe u zimskim mjesecima, već u njima manjka količina vitamina C i podložne su češćem truljenju.

Umjesto toga odaberite:

Smrznute su borovnice zdrave kao one svježe, a sadrže gotovo istu količinu antioksidanata.

avaz.ba

Komentari

Komentari