Naslovnica Lifestyle Ovih 6 zdravih šećera možete jesti bez razmišljanja o kilogramima

Ovih 6 zdravih šećera možete jesti bez razmišljanja o kilogramima

448
PODIJELI

Zdravi zaslađivači postaju sve popularniji na tržištu, a savjetuju se umjesto klasičnog bijelog šećera, koji može imati mnogo neželjenih dejstava po zdravlje, ali i po vitku liniju.

Kako biste znali kojim redom da izaberete zdrave šećere, nutricionisti su napravili listu. Od onih najboljih prema manje dobrim zaslađivačima.

Stevija

Riječ je o prirodnoj zamjeni i dodatku koji nema kalorija, a dobije se od lista biljke stevije. Ako upoređujete zaslađivače koji imaju kalorije s onim koji nemaju, stevija je na samom vrhu. Ne diže šećer u krvi, prirodna je i korisna kada se konzumira u razumnim količinama. Bioaktivna je i može da ima neke antiinflamatorne efekte, ali vam i može pomoći da smanjite kalorije.

Med

Riječ je o mješavini fruktoze i glukoze. Med ima antimikrobiološke i antibakterijske osobine pa se može koristiti i kao sredstvo za suzbijanje kašlja ili kod bola u grlu. Sadrži mnogo korisnih svojstava, i na kraju, na ovu namirnicu možemo gledati više kao na hranu nego kao na šećer. Bogat je ugljenim hidratima, ali ima i visoku kalorijsku vrijednost.

Kokosov šećer

Ovaj zaslađivač je dobio mnogo pozitivnih ocijena. Dobija se iz kokosa i manje je obrađen pa zato i zadržava prirodnu smeđu boju poput sirovog šećera. Također, može sadržati tragove minerala poput magnezijuma, kalijuma i inulina. On je visoko kalorični zaslađivač koji može izazvati napredne procese koji postupno dovode do razgradnje kolagena.

Čista šećerna trska

Radi se o nerafinisanom šećeru koji se dobija iz šećerne trske. Može se pojaviti i u tečnom stanju i često se koristi za zaslađivanje nezaslađenih napitaka, na primjer onog od badema, konoplje i zoba, ali i u mnogim zdravijim receptima za pripremanja pečene hrane. Šećerna trska sadrži i melasu i vlagu iz postrojenja pa tehnički, kada ga konzumirate, trošite manje šećera, ali i unosite manje kalorija nego s običnim šećerom, što ga naravno, čini zdravijim.

Agava

Sadrži više fruktoze nego glukoze (čak i 90 posto fruktoze). Voljet će ga ljubitelji sirupastih ukusa. Preporučuje se osobama koje imaju dijabetes.

Smeđi šećer

Ostaci melase iz procesa rafiniranja dodaju se natrag u šećer nakon obrade. To mu daje tamniju boju, ali i manju količinu hranjivih stvari koja se mjeri tek u tragovima.

faktor.ba