Njemački proizvođač je u oktobru 1971. predstavio svoje prvo eksperimentalno vozilo sa unaprijeđenim sigurnosnim karakteristikama.
Mercedes je prije tačno 50 godina predstavio koncept koji je trebalo da puteve učini sigurnijim. A tada se i te kako ginulo. Primjera radi, 1970. godine je samo na putevima u Zapadnoj Njemačkoj u saobraćaju poginulo čak 19.193 osobe, a slični rekordni brojevi postignuti su i u drugim zemljama.
Zato se počelo razmišljati o novim sigurnosnim aspektima vozila, a osnovano je i Europsko udruženje za unapređenje sigurnosti vozila (EEVC).
Jedan od aktivnih učesnika bio je i Mercedes i na zahtjev EEVC-a razvio je eksperimentalno vozilo (Experimental Safety Vehicles – ESV).
Mercedes je u oktobru 1971. predstavio svoje prvo takvo vozilo, koncept ESF 05. Osnova je bio W114, a imao je niz naprednih inovacija za to vrijeme. Bez ikakvih oštećenja podnosio je udarce do brzine od 16 km/h, a podvrgnut je testovima frontalnog sudara pri 80 km/h i bočnog sudara pri 20 km/h.

Kako bi automobil zadovoljio visoke zahtjeve sigurnosti, Mercedes je dodatno ojačao karoseriju, međuosovinski razmak je povećan za 100 mm, a prednji branik je produžen za 370 mm.
Da bi se dobila veća deformaciona zona, ispod poklopca je ugrađen V6 motor. Automobil je imao samopodesive pojaseve s vezivanjem u tri tačke, prednje i zadnje zračne jastuke, a imao je i ABS.
Novina je bio i sistem čišćenja prednjih farova za postizanje bolje vidljivosti. Na kraju je ovo vozilo bilo čak 655 mm duže i 655 kg teže od standardnog Mercedesa W 114.
Njemačka kompanija je ukupno proizvela 35 sigurnosnih koncepata, a posljednji je bio ESF 2019 i bavio se sigurnosnim aspektom električnih pogona.
Na kraju recimo i to da je prošle godine u cijeloj Njemačkoj poginulo ukupno 2.719 osoba. Drastičan pomak u odnosu na sedamdesete godine 20. vijeka.