Naše virtuelno prisustvo i identitet na društvenim mrežama odavno možemo da kontrolišemo, ali šta kada vas zaprati šef na popularnom Instagramu?

Vaši profili na društvenim mrežama vam daju priliku da predstavite sopstvene uspehe, mesta koja vas zanimaju, ljude sa kojima se družite, interesovanja, uz pretpostavku da pametno koristite vaše profile.

Međutim, danas je teško sebe pozicionirati u potpunosti “private”, iako za to postoji opcija na svim mrežama.

Mi smo detektovali tri ključna pitanja oko Instagrama i business sfere, na koja pokušavamo u nastavku da damo pametan i najbolji mogući odgovor:

Da li bi trebalo svoje društvene mreže da držite privatnim prilikom traženja posla?

Odgovor je da DA. Ako su vaši nalozi na društvenim mrežama pomalo diskutabilni, odnosno na njima se nalazi nešto što ne želite potencijalni poslodavac da vidi, onda definitivno da, treba da ih držite i dalje privatnim. Oni će vas najverovatnije pretraživati kako bi stekli utisak u to ko ste i upoznali vas bolje i to uključuje vaše profile na Facebooku, Instagramu i LinkedInu. Ako vaš sadržaj zadovoljava ovaj standard, onda ih držite javnim, inače ćete propustiti priliku da pokažete svoje veštine, interese i uspehe, kao i činjenicu da ste vični društvenim mrežama.

Čišćenje vaših profila na društvenim mrežama je važno ne samo na početku karijere, već i tokom. Vaše prisustvo na društvenim mrežama je slika koju predstavljate svetu i vaši poslodavci će nastaviti da gledaju vaše profile čak i nakon što ste dobili ponudu. A vaš šef i kolege mogu da vide vaš društveni život na većini platformi, gledajući vaša putovanja, prijatelje, vikend aktivnosti i interesovanja izvan posla. U principu, držite se podalje od postavljanja slika sa alkoholom i žurkama na kojima imate neodgovarajuću i provokativnu odeću. Najbolje je da sve bude što je moguće “čisto”.

Ali takođe znajte da vaše prisustvo na mreži govori koliko pratite tendencije. Poslodavci i kolege koji prate jedan drugog na društvenim medijima mogu da postanu bliži nego inače, posebno ako otkriju da se vaše aktivnosti van posla poklapaju sa njihovim. Naš radni i lični život se sve više i više stapaju, pogotovo što mnogi od nas rade 6 dana u nedelji sa fleksibilnim radnim vremenom.

Kada šef počne da vas prati na Instagramu, možete dobiti osećaj konstatnog nadzora i van radnog vremena. Čak i kada ne stavljate neprikladne niti česte sadržaje, jednostavno ne osećate slobodu koju ste imali pre toga. Kako ovo izbeći?

Verovatno je neprijatno i vašem šefu da vas prati, ali to nije toliko nesvakidašnje i može se očekivati sve više i više. Sve dok ne objavljujete ništa neprikladno, nema potrebe za brigom. Ako prijatelj napravi komentar koji je neprikladan ili vređa vaše radno mesto, zamolite ga da ga skloni, ne samo zbog vašeg šefa, već zato što je bolje da profili društvenih medija budu neutralni.

Ako vaš šef spomene nešto iz vaših objava, verovatno će vas pitati o iskustvu koje ste imali ili nečemu sličnom. Samo se ponašajte kao da vodite bilo koji drugi razgovor. Takođe možete napraviti nalog koji je privatan i otvoren za izabranu grupu prijatelja, a zatim imati svoju drugu, više javnu stranicu za ostatak vaših kontakta.

Da li je bolje kontaktirati poslodavca preko LinkedIna ili tražiti mu e-mail adresu? A šta je sa slanjem poruka u DM na Instagramu?

Od svih platformi, LinkedIn je najbolje mesto gde možete potražiti i kontaktirati poslodavca. Uvek mu se prvo tamo obratite porukom a ako ne dobijete odgovor, pod pretpostavkom da ne otvaraju poruke na LinkedIn-u, onda možete poslati e-mail. Dobra stvar mejla je što će sigurno videti poruku, a loša što im to može izgledati napadno s vaše strane.

Preko LinkedIn-a možete lako dobiti posao, ali postoji par stvari. Prvo istražite vodeće lidere i podesite podešavanja tako da vas obaveštava svaki put kada ciljana kompanija i njen direktor postave oglas za posao ili bilo koju novinu. Na taj način bi mogli zadržati na vrhu najnovije informacije koje se dešavaju u firmi u kojoj želite da radite.

Što se tiče drugih društvenih platformi – Instagram i Facebook – one nisu toliko za poslovnu korespodenciju, ali ako ste modni magazin, onda je DM na Instagramu ka mejl. Ista pravila važe i za e-mail. Najvažniji je sadržaj e-maila ili poruke koju šaljete. Pobrinite se da ste uradili domaći zadatak kod poslodavca i da kažete nešto što će privući njihovu pažnju. Nemojte pričati samo o sebi, već i o njima i zašto biste mogli biti relevantni za njihovo poslovanje. Stavite se u njihove položaje i razmislite o tome zašto bi oni trebali odgovoriti baš vama.

ddl.rs