Naslovnica Tech Gaming Pokémon GO: lov na milijarde

Pokémon GO: lov na milijarde

123
PODIJELI

Pokémon GO je nova mobilna igra koju je prije nekoliko dana lansirao Nintendo, i ubrzo je postala glavni hit kako na iOS-u tako i na Androidovom operativnom sistemu, zauzevši sami vrh najpopularnijih aplikacija. Osim opće pomame za virtuelnim Pokémonima ova “hit” aplikacija je vrlo pozitivno utjecala i na poslovanje Nintenda.

Nakon što je godinama bilježio pad, Wii U konzola Nintendo Co. dobio je potreban uzlet kroz mobilnu aplikaciju Pokemon GO. Ova igrica je donijela firmi u samo posljednjih sedam dana milijarde dolara kada su korisnici poludjeli za Pokemon GO.

Prva Pokemon videoigrica se pojavila u Japanu 1996. godine za Nintendo Game Boy konzole. Igrica je uključivala igrače koji pokušavaju da uhvate Pokemone i da ih obuče za borbu. „Pokemon GO“ uvodi igricu u stvarni svijet kroz tehnologiju pod nazivom proširena stvarnost.

Igrica funkcioniše kao lov na blago. Nakon preuzimanja aplikacije, igra koristi GPS mapiranje i kamere na mobilnim telefonima za skupljanje virtuelnih Pokemona koji se pojavljuju na stvarnim lokacijama, npr. čudovišta koja žive blizu vode možete pronaći blizu rijeka, jezera i okeana. Uhvaćeni Pokemoni mogu biti korišteni za borbu sa drugim korisnicima.

Nintendo je dugo izbjegavao ulazak na tržište besplatnih mobilnih igrica zbog straha da bi to moglo umanjiti vrijednost njegovog bogatog kataloga igara. Umjesto toga, fokusirala se na proizvodnju igara za konzole. Kompanija je izdala u martu prvu aplikaciju za smartfone pod nazivom „Miitomo“.

Pokemon GO je inspirisan aprilskom šalom iz 2014. u kojoj je kompanija sakrila Pokemon čudovišta u Google map.

Ova igrica je donijela stotine miliona za 75 godina staru banku u Kyotu. Cijene dionica su skočile u samo dva dana za 20%, u velikoj mjeri zahvaljujući Nintendovom udjelu od 4,2%. Za Kyoto banku Nintendove dionice sada vrijede 1,2 milijarde dolara, ili gotovo polovinu tržišne vrijednosti banke.

Idejni tvorac ove igrice, koji posjeduje dionice u Pokemon GO, zabilježio je rast od 52% i zaradu od 10,2 milijarde dolara u samo četiri dan. Japanske banke pate zbog negativnih kamatnih stopa, ali to je izgleda nešto što Pokemonima ne smeta.

U samo dva dana od lansiranja igre Pokémon GO cijena dionice Nintenda na Tokijskoj berzi porasla je za čak 36%. Također, ovakav rast cijene dionica Nintendo nije zabilježio još od davne 1983. godine. Investitori se očito nadaju da će inače besplatna igra Pokémon GO svojom zaraznošću potaknuti brojne igrače da investiraju i u neke od ponuđenih in-app kupovina, te tako generirati značajniji prihod japanskom proizvođaču.

Međutim, postoji i tamna strana cijele ove priče. Naime, neki policijski odjeli su upozorili „Pokemon“ igrače da bi trebali ostati u svom okruženju i biti pažljiviji dok igraju igricu. Nova igrica Pokemon GO je postala senzacija preko noći, ali je isto tako počela igrati značajnu ulogu u oružanim pljačkama u Missouriju, otkrićem tijela u Wyomingu. Tamna strana ove popularne igrice je što su četiri tinejdžera iz Missourija namamili i opljačkali gotovo desetak žrtava, saopštila je policija kao i mediji.

Samo pet dana nakon objavljivanja, igrica je downloadovana više puta nego aplikacija Tinder i njeno korištenje je izjednačeno sa upotrebom Twittera. Korisnicima ne preostaje ništa drugo nego da budu oprezni prilikom korištenja telefona i drugih mobilnih uređaja prilikom traženja likova u igrici.

poslovnisvijet.ba