Automobili su s 5G mrežom pametniji, a putnici sigurniji

Tehnologija zasnovana na 5G, koja bi mogla automobile učiniti pametnijim, a putovanje sigurnijim mogla bi stići na ulice već 2022. godine, piše cnet.com.

Automobili koji sami sobom upravljaju već́ mogu vidjeti i razmišljati, ali novija tehnologija koja uskoro kreće na 5G mrežama obećava da će im pružiti još jednu naprednu vještinu: mogućnost da razgovaraju jedni s drugima.

“C-V2X” je komunikaciona tehnologija koja koristi iste 5G mreže kao i telefoni, omogućit će vozilima da bežično komuniciraju jedna s drugima, kao i sa semaforima i s drugom drumskom opremom, poboljšavajući i funkcionalnost i sigurnost, prenosi Beta.

Automobili neće samo emitirati svoju lokaciju, brzinu i smjer – što već́ danas čine pomoću mreže 4G.

Oni će se moći i dogovarati o redoslijedu prolaska kroz raskrsnice ili pri suženja puteva, što je digitalni ekvivalent za kontakt ljudi – vozača koji vide jedan drugog.

U konzorciju 120 članova
“Razgovarajući” sa semaforima, automobil će moći uskladiti brzinu kretanja sa zelenim svjetlom.

Vozila bi se time mogla dogovoriti da ih se više “upakuje” u jedan interval zelenog svjetla, čime bi se povećala ušteda goriva.

Ta tehnologija bi u početku trebala pomoći vozačima konvencionalnih automobila, naprimjer upozoravanjem na rizik od sudara ili na zaleđen put.

Pametniji automobili koji sami sobom upravljaju moći će sami odlučiti šta da rade, umjesto da “dignu ruke” i predaju kontrolu čovjeku, ili se samo zaustave kada uoče problem.

“C-V2X” je spreman nadmašiti dva desetljeća star sistem nazvan “Dedicated Short-Range Communications” – DSRC, koji je uspješan samo djelomično.

“V2X” znači da vozila komuniciraju sa svime: vozila s vozilima (V2V), vozila s infrastrukturom (V2I) ili vozila s pješacima (V2P).

“C” znači da se komunikacija odvija na istoj tehnologiji mobilne mreže koju koriste telefoni.

U “5GAA”, konzorciju koji podržava “C-V2X”, sada je 120 članova, među kojima Audi, BMV, Daimler, Ford Motor, GM, Honda, Hyundai, Nissan, Volkswagen i Volvo, a uz njih tehnološke kompanije Intel, Samsung i Qualcomm, zatim Bosch i druge kompanije za auto elektroniku, proizvođači mrežne opreme, uključujući Nokiju i Ericsson, pružatelji usluga AT&T, T-Mobile, Verizon i Vodafone.

Kina ponovo prednjači
“C-V2X” već radi na sadašnjim 4G mrežama, ali do sredine 2020. godine, mreža 5G omogućit će radikalnije sposobnosti.

5G također može prenesiti više podataka od 4G, omogućavajući automobilima da razmjenjuju podatke sa svojih senzora, kao što su ulazi s video kamera i radara.

“Ako želite prestići veliki kamion, bili bi vam korisni podaci sa senzora ispred kamiona”, rekao je Uwe Puetzschler, šef za “V2X” u Nokiji.

Popularnost 5G mogla bi pomoći proizvođačima automobila da “progutaju” po 200 do 300 dolara, koliko će koštati dodavanje mrežnog hardvera u automobil, kazao je analitičar IHS Markita Christian Kim.

Zagovornici “C-V2X” tek trebaju uvjeriti vlasti u njegove prednosti i zvanično dobiti dio frekvencijskog opsega za to.

Federalna komisija SAD-a za komunikacije razmatra stavove o tome, regulatori Evropske unije su u julu signalizirali da su zainteresirani za razvoj “C-V2X”, a neki kineski gradovi već na tome rade te bi Kina mogla prva uvesti “C-V2X”.

Gradovi ‘gube’ semafore?
Tome će pomoći tehnologija 5G za telefone, koja će se proširiti po milijardama telefona i hiljadama pristupnih tačaka mobilne mreže, a autoindustrija će moći iskoristiti tu širinu i snagu.

Ford je već najavio da će 2022. godine njegova vozila dobiti “C-V2X”, jer je zaključio da je “C-V2X” brži, pouzdaniji i jeftiniji od drugih tehnologija, rekao je Jovan Zagajac, menadžer Fordove platforme za povezivanje vozila i proizvoda.

“C-V2X” bi čak mogao gradovima omogućiti da eliminiraju semafore, dodao je Zagajac.

Zagajac kaže da će “C-V2X” uz senzore automobila dodati više korisnih podataka o semaforima, radovima na putu i vozilima za hitne slučajeve koja automobilu koji sam sobom upravlja mogu poslati nalog da se skloni u stranu kada naiđe vatrogasno vozilo ili hitna pomoć.

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU