Bio je najbrža i najbolja limuzina: 45 godina Mercedesa 450 SEL 6.9

Dok se svijet pokušavao oporaviti od prve naftne krize, Mercedes je iznenadio superiornim automobilom koji nije mario za štednju nudeći beskompromisne performanse i luksuz do tada neviđen u svijetu automobila. 1975. je godina, a iz Mercedesovih pogona dolazi 450 SEL 6.9, do tada najbolji automobil u okviru W116, ali i u Mercedesovoj historiji. I ne samo to, s 225 km/h maksimalne brzine bila je to najbrža limuzina na svijetu.

Vrhunski V8 motor

Ikonu marke iz Stuttgarta pokretao je ručno sklopljeni M100 motor, 6.9 V8 razvijen iz legendarnog Mercedesa 600 (serija W100), gdje je provrt cilindra povećan sa 103 na 107 milimetara.

bio je najbrža i najbolja limuzina: 45 godina mercedesa 450 sel 6.9

12 litara ulja hladilo je motor sposoban u maksimumu razviti 286 KS i 550 Nm. Tehnološki napredan stroj bio je usuglašen s trostupanjskom automatikom, a to je bilo dovoljno da 100 km/h uhvati za 7,4 sekundi i postigne spomenutih 225 km/h.

Podsjetimo, radi se o automobilu koji je prazan težio gotovo dvije tone (1935 kg). A ako vas zanima potrošnja, znajte da je pri 110 km/h trošio oko 16 l/100 km po DIN standardu mjerenja.

Motor nije bio jedino napredno rješenje u ovom Mercedesu. Automobil je tako imao šperu, hidropneumatski samoregulirajući ovjes. Recimo i još jednu posebnost. Za razliku od današnjih pretjerivanja ovaj je Mercedes imao 14-inčne kotače s mesnatim gumama mjera 215/70.

Od velura do telefona

Oprema je, naravno, bila prvoklasna. Klimatizacija, termoizolacijska stakla, električni podizači i tempomat su bili dio standardne opreme, baš kao i velur na sjedalima ili sustav čišćenja prednjih farova. Ipak, šiberdah se doplaćivao, i to 988 maraka, dok je Becker AT 160 S telefon stajao nevjerojatnih 13.542 maraka. 1976. je Golf I toliko stajao, i to novi.

bio je najbrža i najbolja limuzina: 45 godina mercedesa 450 sel 6.9

U pet godina proizvodnje proizvedeno je ukupno 7380 primjeraka, a prodavao se po cijeni od čak 69.930 DEM, što je i dvostruko više od nekih reprezentativnih Mercedesa toga doba. Primjera radi, 280 S je tada stajao 28.849 maraka.

I danas je jedan od najtraženijih Mercedesa u segmentu limuzinskih klasika.

O čemu se tačno radi, saznaćemo krajem sljedeće sedmice. (Index.hr)

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU