COVID 19 i škole – Zajednički i neprestani rad umanjuje posljedice pandemije

Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica (INZ) nastavio je tokom oktobra asistenciju i saradnju sa odgojno-obrazovnim ustanovama u Zeničko-dobojskom kantonu. Nakon pripreme, savjetovanja, a onda obilaska i asistencije u uspostavi biosigurnosnih mjera u oosnovnim i srednjim školama ovog kantona, protekle sedmice je započela druga faza nadzora biosigurnosnih mjera u odgojno-obrazovnim ustanovama ZDK. Cilj druge faze jeste praćenje provođenja mjera za smanjenje rizika za obolijevanje od COVID-19 i kontinuirani rad na povećanju biosigurnosti u školama.

Ublažavanje posljedica

  • Zdravlje djece nam je najvažnije. INZ je poduzeo sve potrebne korake i dao sve potrebne prijedloge da se uspostavi što bolja biosigurnost u školama. Treba biti svjestan da se ovakva bolest ne može u potpunosti spriječiti ili eliminisati, ali naš cilj je da ublažimo posljedice koje slijede uz nju, prije svega po djecu i roditelje, a onda i nastavnike, škole i obrazovni sistem, te time pomognemo našem zdravstvenom sistemu da ovaj period prođe sa što manje poteškoća, ističe prim.dr. Senad Huseinagić, direktor Instituta.

INZ i njegovi Zavod za javno zdravstvo i Služba za školsku su svjesni da je ponovno otvaranje školskih objekata tokom pandemije COVID-19 predstavljalo veliku odgovornost uzimajući u obzir da su porodice, a naručito djeca i mladi, izloženi mnogim faktorima stresa, fizičkoj distanci i drugim neophodnim mjerama.

Ipak, obrazovanje ima značajnu funkciju u svakom društvu, a škola ima ključnu ulogu i ogroman uticaj na zdravlje, dobrobit, rast i razvoj učenika, te njihovih porodica. Proljeće 2020. godine donijelo je mnoge promjene u društvu općenito, pa tako i u obrazovnom sistemu.

  • U prethodnom periodu Institut i Služba za školsku higijenu izdali su dokument pod naslovom „Procedura za rad odgojno-obrazovnih ustanova – vodič za unapređenje biosigurnosti u kontekstu COVID-19“. Cilj ove procedure je obezbijediti normalno funkcionisanje odgojno-obrazovnog sistema u školskim objektima, obezbjeđujući biosigurnost i adekvatnu zaštitu zdravlja kako učenika i studenata, tako i nastavnog osoblja i svih zaposlenika, ističe doc.dr. Nino Hasanica, načelnik Službe za školsku higijenu INZ-a.

U aktuelnoj situaciji sa COVID-19 suštinski je neophodna uska saradnja između zdravstvenog sektora kao što su u slučaju Zeničko-dobojskog kantona (ZDK), Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica, Zavod za javno zdravstvo, Služba za školsku higijenu, Služba za epidemiologiju, Domovi zdravlja sa svojim Higijensko-epidemiološkim službama sa jedne strane i odgojno-obrazovnog sektora, Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport, Pedagoški zavod, sve osnovnoškolske i srednjoškolske ustanove sa druge strane.

Djeca i mladi najčešći i najveći prenosioci

  • Valja istaći da zaposlenici školskih ustanova ulažu velike napore da ispoštuju sve predviđene mjere iz Procedure. Naravno, svi smo tu da uvijek doprinesemo unapređenju zaštite zdravlja i povećanju biosigurnosti u školama, ističe Hasanica.

Kako ističe dr. Fatima Bašić, načelnice Službe za epidemiologiju INZ-a, od ukupnog broja “pozitivnih” slučajeva zaraženih novim koronavirusom COVID-19 najmanji broj se odnosi na predškolsku i školsku djecu, što je u skladu sa međunarodnim prosjekom.

  • Djeca i mladi, i kad su zaraženi, uglavnom ne pokazuju tešku kliničku sliku i nerijetko simptoma nema ili su blagi. Međutim, oni šire virus u okolini i dio su “kolektiva”, vrtića, škola, fakulteta, gdje velike grupe mogu proširiti sa osobe na osobu ili još gore sa jedne osobe na više osoba, ističe dr. Bašić.

O mjerama, problemima u njihovom provođenju, specifičnostima sa kojima se susreću, u pripremljenoj video emisiji u produkciji Instituta, govorili su roditelji, nastavnici, pedagozi, direktori škola i fakulteta, ali i Higijensko-epidemioloških službi.

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU