Na okruglom stolu pod nazivom: „Potrebe i izazovi u odgoju i obrazovanju učenika s poteškoćama u razvoju“, koji je realiziran 2.12.2022. u prostorijama CSR Novi Travnik u organizaciji Udruženja/Udruge “Osmijeh”, predstavljena je Knjiga pod nazivom: „Kako biti kvalitetan asistent u nastavi: Rad s učenicima s poteškoćama u razvoju”, autora Saudina Beganovića, profesora pedagogije.
Knjiga daje osnovna upustva za poboljšanje kvalitetnijeg pristupa u radu s učenicima s poteškoćama u razvoju te efikasnijeg uključivanja asistenata u nastavi i provođenja asistencije uopće. Rukopis je napisan na 240 stranica, uključujući i popis korištene literature na sedam stranica. Knjiga sadrži pet poglavlja: 1. Promjene u obrazovanju-inkluzija, 2. Asistenti u nastavi, 3. Odgojno-obrazovne strategije, 4. Rad u online okruženju i 5. Prilozi-primjeri didaktičkog prilagođavanja nastavnih sadržaja.
Recenziju Knjige su radile:
- prof. dr. Lejla Kafedžić sa Univerziteta u Sarajevu,
- doc. dr. Tatjana Marić sa Univerziteta u Banjoj Luci.
IZ RECENZIJE:
“Knjiga Kako biti kvalitetan asistent unastavi-Rad s učenicima s poteškoćama u razvoju je namijenjena širokom krugu profesionalaca, prvenstveno nastavnicima i asistentima u nastavi, ali i stručnim saradnicima i direktorima odgojno-obrazovnih ustanova, roditeljima, kao i primjenom sadržaja u različitim kontekstima. Predstvaljenim sadržajem, autor podstiče na čitanje, a ono o čemu piše ilustrira primjerom i shemom, te motivira čitatelja na samostalno traganje za dodatnim informacijama.” Knjiga je jasno struktuirana, ilustrirana, jednostavna za kretanje po poglavljima i unutar njih, spremna na korištenje u odgojno-obrazovnom procesu, ali i institucijama koje podučavaju potencijalne buduće asistente u nastavi.“
Prof. dr. Lejla Kafedžić
Univerzitet u Sarajevu, Filozofski fakultet
“Jedna od najvećih vrijednosti Knjige leži u konceptu da će asistenti, nastavnici, stručni saradnici proći kroz proces sazrijevanja i promjene, ali istinska vrijednost je što će sadržaj radionica, modela i rezultata rada biti korisni učenicima. Knjiga zadovoljava metodičke zahtjeve u bavljenju ponuđenim sadržajem, a praktična primjena programa sa učenicima i nastavnicima vremenom će omogućiti razvoj kritične mase koja će promijeniti školsko okruženje i prilagoditi ga djeci bez obzira na različitosti i poteškoće. Sadržaj prevazilazi upotrebu samo u osnovnim školama – Knjiga „Kako biti kvalitetan asiustent u nastavi“ se može primjenjivati i tokom inicijalnog obrazovanja budućih učitelja i nastavnika pri Pedagoškim fakultetima u Bosni i Hercegovini.”
Doc. dr.Tatjana Marić
Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet
Učesnici iskazali veliku potrebu i zadovoljstvo izlaskom ovog rukopisa te naglasili da će im isti biti od koristi u njihovom praktičnom radu s učenicima s poteškoćama u razvoju. “Nadam se da će asistentima u nastavi, nastavnicima, stručnim saradnicima, direktorima i roditeljima ova Knjiga biti od koristi s ciljem daljnjeg razvoja i poboljšanja kvaliteta inkluzije i inkluzivne edukacije u školskom okruženju”, naveo je autor knjige Saudin Beganović.