Golf „dvojka“ na struju: Olovne baterije opteretile električni motor

Folksvagen je među prvim proizvođačima automobila uvidio značaj električnog pogona.

Još početkom sedamdesetih godina je počeo rane eksperimente na tom polju. Prvi vagenov automobil na električni pogon bio je T2 transporter u koji su ugrađeni olovni akumulatori. Komplet je bio težak 850 kilograma i pružao je autonomnost od 80 milja pri maksimalnoj brzini od oko 55 kilometara na čas. Proizvedeno je ukupno 120 električnih tranposrtera.

Sljedeći projekat je bio električni golf. Taj model dobio je oznaku „siti stromer” (stromer na njemačkom znači struja). Električni golf „jedinica” testiran je 1981. ( proizvedeno 25 primjeraka) a „dvojka” 1985. godine (proizvedeno 70) . Zbog olovnih baterija težina vozila je duplirana, na 1500 kilograma. Težina je opterećivala električni motor koji je mogao da razvije maksimalnih 55 kilometara na čas.

Tek kod „trojke” su baterije svedene na 300 kilograma. U saradnji sa Simensom proizvedeno je 120 golfova „trojki” koji su za razliku od prethodnih modela, prodati na tržištu. Krajem 2017. godine 50 električnih „trojki” je i dalje bilo u voznom stanju, prenosi Politikin magazin.

BONUS VIDEO:

Golf „dvojka“ na struju: Olovne baterije opteretile električni motor appeared first on Aloonline.ba.

aloonline.ba

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU