Poručivanje robe putem interneta nije strano za bh. građane, a pošiljke im, po svemu sudeći, sve češće pristižu iz inostranstva, potvrđuju za “Nezavisne” iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Građane je internet kupovina prošle godine koštala 3,8 miliona KM, a ako se uzme u obzir da UIO registruje samo pošiljke na koje poručioci moraju platiti dažbinu, može se zaključiti da je realan broj samo veći.
“Stvarni broj naružbi je mnogo i značajno veći”, poručuju iz UIO.
Kako su objasnili, njihova evidencija bilježi samo pošiljke čija je vrijednost veća od 300 KM, dok su na pošiljke ispod ove vrijednosti poručioci oslobođeni plaćanja uvoznih dažbina.
“Plaćajući dažbine građani su prošle godine potrošili 846.400 KM”, poručuju iz UIO, dodajući da je ovo njihova obaveza koju moraju ispuniti.
Tendencija građana da naručuju putem interneta se vidi i po broju pošiljaka, kojih je prošle godine uvezeno 3.140.
Dalje, ako svu uvezenu robu naručenu online posmatramo po težini, radi se o 26.433 kilograma robe, a najviše ove robe je ocarinjeno u Sarajevu.
“Gotovo 16.000 kg robe ocarinjeno je u Sarajevu, dok je ostatak uvezen u Mostaru i Banjaluci”, kazali su iz UIO.
Na pitanje šta građani najviše naručuju iz drugih zemalja, iz UIO su istakli da se najčešće radi o garderobi.
“Online kupovina se u većini slučajeva odnosi na tekstil i tekstilne proizvode, nerijetko na kozmetiku, a dosta se uvozi i bijela tehnika”, kazali su oni.
Da građani svoje potrepštine sve više naručuju online, pokazuju isti podaci kada ih poredimo sa 2021. godinom. Porast se održava kako u vrijednosti robe, tako i u dažbinama.
“Prošle godine bh. građani su uredno platili više od 800.000 KM dažbina, dok su 2021. godine platili dažbine u vrijednosti od oko 600.000 KM”, kazali su oni.
Pored ovog, vidimo da je vrijednost uvezene robe veća u odnosu na 2021. godinu za preko 700.000 KM.
Iako su građani prije bili dosta skeptični što se internet kupovine tiče, sve više su se prilagodili ovoj ideji. Sada žene i muškarci svoju odjeću često poručuju putem interneta, a kako su neki kazali, razlog je dobrim dijelom nedostatak vremena, kao i veći izbor u online shopovima.