-9.5 C
Sarajevo
Subota, 22 siječnja, 2022
Još

    jeti stručnjaka/ Detoksikacija organizma nakon praznika i promjena stila života

    -

    Koliko god se inače trudili biti umjereni u jelu i piću te paziti na ono što jedemo, za vrijeme praznika se svi ipak malo opustimo i zdrave životne navike stavljamo na još jednu listu novogodišnjih želja i odluka, koje ćemo ispuniti nakon praznika, navode iz Instituta za zdravlje i sigurnost hrane Zenica (INZ).

    Istina, nije lako u potpunosti se odreći bogate praznične trpeze i brojnih tradicionalnih slanih i slatkih delicija, ali ono što sigurno možete je potruditi se kontrolisati količine unesene hrane, a ako ipak malo i pretjerate,  nakon praznika se posvetite čišćenju i oporavku organizma za popravak načinjene štete.

    Jetra, hidratacija, vlakna…

    – Praznična trpeza, iako ukusom veoma primamljiva, visoko je kalorična i obiluje teškom hranom, izrazito bogatom masnoćama i šećerima. Posljedično dolazi do usporene probave, usporenog metabolizma, a povećanog nakupljanja otpadnih tvari u organizmu, što može uzrokovati brojne tegobe, a samo neke od njih su: glavobolja, umor, zatvor, nadutost, akne, alergije, debljanje, anksioznost, depresija, navodi nutricionistica INZ-a Maja Jonjić-Trifković.

    Cilj tzv. „detoksikacije“ je očistiti organizam od štetnih tvari, napuniti ga vitaminima i mineralima te popraviti opće stanje metabolizma nakon prekomjernog unosa masti, šećera i alkohola. Ovaj put, stručnjaci INZ-a ističu isključivo prirodni način detoksikacije organizma, i to promjenom životnih i prehrambenih navika na bolje.

    Savjeti za čišćenje i oporavak organizma nakon praznika započinju pozivom da uvijek vodite računa o dovoljnoj hidrataciji – za učinkovitu “detoksikaciju” organizma od posebnog je značaja dovoljan unos tečnosti zbog lakše i brže probave i posljedično brže eliminacije toksina. Osim vode, preporučuju se nezaslađeni biljni čajevi i limunada, ali i ostali prirodno cijeđeni voćni sokovi. Svakako, izbjegavajte alkohol, energetska pića, kupovne sokove, ali i kafu u velikim količinama.

    Oporavite svoju jetru – Jetra je organ koji najviše trpi zbog praznične neumjerenosti u jelu i piću, posebno zbog prekomjernog unosa šećera, masti i alkohola, stoga se nakon praznika trudite smanjiti unos mesa, posebno masnog, suhomesnatih proizvoda, proizvoda od bijelog brašna, slatkiša i kolača te svakako izbacite alkoholna pića.

    – Vodite računa o dovoljnoj hidrataciji organizma, a za zdravlje jetre naročito su  dobri čajevi od korijena maslačka, koprive, čička i cikorije. Osim čajeva, za oporavak jetre, dobro je i povrće kao što su šparoge, artičoke, kelj, kupus, brokula, a od voća, svakako uvrstite sok od grejpa, jabuke, mrkve i cvekle, napominje Jonjić-Trifković.

    Preporuka je i da omogućite svakodnevni unos hrane bogate vlaknima (integralne žitarice, mekinje, mahunarke, sjemenke, voće, povrće,..), koja utiču na pravilno funkcioniranje probave i pomažu eliminaciju štetnih tvari iz organizma.

    Povećajte unos voća i povrća (posebno zeleno lisnato), po mogućnosti iz organske proizvodnje, za dovoljnu opskrbu organizma vitaminima, mineralima i antioksidansima, koji će ojačati imunitet i ublažiti štetni učinak otrovnih tvari.

    Osim u čorbama i supama ili kao prilog glavnom jelu, povrće možete miješati u razne salate ili zajedno s voćem u ukusne kombinacije različitih smutija, koji mogu biti praktično i hranjivo rješenje za vašu užinu.

    – Izbacite ili svedite na minimum unos suhe i brze hrane, masne i pržene hrane, industrijski prerađene hrane, slatkiša, gaziranih i zaslađenih kupovnih sokova, alkohola i cigareta. Ne pretjerujte s količinama unesene hrane i trudite se rasporediti ukupni energetski unos u više manjih obroka u toku dana radi ubrzavanja metabolizma i boljeg rada probavnog sistema. Ukoliko ste u mogućnosti, uvedite neki vid fizičke aktivnosti u svoju svakodnevnicu za dodatno ubrzanje metabolizma i brže izbacivanje toksina iz tijela, preporučuju stručnjaci INZ-a.

    Ne samo tokom praznika

    Na kraju, zapamtite da potreba organizma za detoksikacijom i pravilnim prehrambenim navikama nije samo nakon praznika, nego svaki dan! Navedeno je samo nekoliko jednostavnih savjeta pomoću kojih možete znatno očuvati i poboljšati zdravlje vašeg organizma, ali nastojte o tome ne razmišljati samo jednom ili dva puta godišnje nakon praznika jer ovakav prirodni način detoksikacije biti će najučinkovitiji ako usvojite navedene zdravije prehrambene i životne navike za cijeli život.

    Stoga, da biste postigli dugoročno pozitivne rezultate za vaš organizam, trudite se što više zdravih navika uvesti u svoju svakodnevnicu, kako biste se uvijek osjećali vitalno i zdravo, ali i bili zadovoljni svojim tijelom jer samo u zdravom tijelu je i zdrav duh!

    Institut za zdravlje i sigurnost hrane

    Koliko je koristan ovaj tekst?

    Prosjek ocjena / 5. Broj glasova:

    Članak još nema ocjena. Neka tvoja bude prva!

    Žao nam je što vam se članak nije svidio. Trudimo se da budemo bolji!

    Pomozite nam da unaprijedimo sadržaje!

    Recite nam kako možemo poboljšati sajt?

    NAJNOVIJE VIJESTI
    spot_img
    Možda vas zanima I OVO