ONO ŠTO mnogi zamjeraju Netflixu je netransparentnost po pitanju gledanosti. Za razliku od konkurencije, njihov sadržaj nikada nije bio procjenjivan na temelju gledanosti, a za ostatak industrije to je bio izvor frustracija.

No, to se počelo mijenjati, a div streaming servisa počeo je lagano puštati informacije o gledanosti. Naravno, to su uvijek činili u slučajevima kada se radilo o nečem pozitivnom, ali i to je bilo dovoljno da stvorimo veću sliku. Nedavno su objavili listu deset najpopularnijih filmova i serija u posljednjih 12 mjeseci.

Mnogi žele doznati što im najgore prolazi i kako prolaze u kinima, ali lagano dobivamo obrise onoga što funkcionira i ne funkcionira na najpopularnijoj streaming platformi na svijetu.

Zvijezde su najbitnije

Ako bismo pogledali najpopularnije kino hitove, vrlo bismo lako došli do zaključka da je sva snaga Hollywooda zarobljena u franšizama. No, to nije slučaj s Netflixom čiji vrh ljestvice pomalo podsjeća na osamdesete i devedesete, kada je popularnost nekog filma bila na leđima zvijezda.

Njihova najpopularnija tri filma u posljednjih 12 mjeseci su Bird Box (80 milijuna gledatelja), Murder Mistery (73 milijuna) i Triple Frontier (52 milijuna). Snaga svakog od njih počiva gotovo isključivo na zvijezdama: Sandri Bullock, Jennifer Aniston, Adamu Sandleru i Benu Afflecku koji su zvijezde postali tijekom devedesetih. Prepoznatljiva glumačka postava, solidni budžeti i iskusni redatelji recept su za filmove kakve bismo inače očekivali u kinima.

S druge strane, nimalo ne podsjećaju na ono što trenutno prolazi u kinima. Radi se o filmovima koji nisu nastavci (iako će ih imati) ni dio veće franšize.

Popularnost najvećih hitova pada

Najveći hit među Netflixovim originalnim serijama nije teško pogoditi, a radi se o trećoj sezoni “Stranger Thingsa” (64 milijuna gledatelja), serije koja je od samog početka privukla velik broj gledatelja, što je Netflix natjeralo da u promociju svake naredne sezone uloži više novca i truda.

No, ono što ne možemo pronaći na vrhu su njihove najpoznatije serije kao što su Orange is the New Black, BoJack Horseman, House of Cards, Black Mirror, 13 Reasons Why i Mindhunter, već The Umbrella Academy (45 milijuna), You (40 milijuna) i Sex Education (32 milijuna) koje ciljaju na mlađu publiku.

To znači da Netflixove serije iz sezone u sezonu gube gledatelje ili da ciljaju na to da privuku mlađu publiku. Budući da sve imaju sljedeću sezonu, vidjet ćemo kako će vrh liste izgledati iduće godine.

Težak sadržaj za lako gledanje

Iako se na listi ne mogu naći tuđe serije koje je Netflix otkupio (Friends za koje su iskeširali 100 milijuna dolara), oduvijek se pretpostavljalo da su ljudi najčešće “bindžali” kraće formate, ali čini se da nije tako.

“Unbelievable” (32 milijuna) i “When They See Us” (25 milijuna) dokaz su da postoji brojna publika koja voli sadržaj koji se bavi teškim temama. Prva se vrti oko silovanja, a druga oko rase i malo bi tko pretpostavio da će se takve dvije serije naći na vrhu, ali čini se da se priča mijenja.

Povratak mrtvih žanrova

Holivudska mašinerija prestala je izbacivati romantične komedije, a prije prošlogodišnjeg hita “Crazy Rich Asians” nismo imali hit rom-kom od “Just Go With It” iz 2011.

No, Netflix je shvatio da tinejdžerske romanse i romantične komedije itekako privlače gledatelje pa među najgledanijima imamo “The Perfect Date” (48 milijuna gledatelja) i “Tall Girl” (41 milijuna), ali i “Secret Obsession” (40 milijuna) koji pripada danas zanemarenom žanru psiho-trilera s ljubavnim zapletom u prvom planu. Tu su još i romantične komedije “Always Be My Maybe” (32 milijuna) i “Otherhood” (29 milijuna).

Ukratko, zaboravljeni žanrovi se vraćaju, a sudeći prema brojkama, Netflix će ih nastaviti izbacivati sve češće.

Veliki redatelji, mala publika

Kao što možemo vidjeti na temelju najslabije gledanog filma na listi “Fyre” (20 milijuna), čini se da neki nisu dogurali ni do 20, a to se definitivno odnosi i na filmove velikih redatelja na koje su utrošili puno novca. To se prvenstveno odnosi na “Romu” Alfonsa Cuarona koji je hvaljen od kritike i “The Ballad of Buster Scruggs” braće Coen.

No, to i nije toliko veliko iznenađenje jer takvi filmovi ne bi prošli ni u kinima, ali Netflix je ipak drugačija platforma i pokazalo se da ono što snažno promoviraju ipak ne prolazi kod publike (Velvet Buzzsaw Dana Gilroya, 22 July Paula Greengrassa i High Flying Bird Stevena Soderbergha).

S druge strane, uskoro stiže “The Irishman” Martina Scorsesea i nema sumnje da će gledanost biti rekordna, a nešto slično vjerojatno će se dogoditi i s novim filmom Michaela Baya “6 Underground” u koji su utukli više od 150 milijuna dolara.

Komentari

avatar
  Prati komentare na ovaj članak  
Obavijest o