Kada je Land Rover prije nekoliko godina najavio da će okončati proizvodnju “klasičnog” Defendera, koji je svojim kockastim, robusnim izgledom decenijama čuvao uspomenu na originalni model s polovine 20. vijeka, mnogi zaljubljenici u ovaj terenski automobil su negodovali
Među njima je bio i Britanac Jim Ratcliffe, koji je odlučio da ne sjedi skrštenih ruku.

Ratcliffe je došao na ideju da napravi vozilo slično klasičnom Defenderu, koje će nastaviti tradiciju ovog čuvenog terenca.
Tako je nastao Grenadier, koji je svoje ime dobio po jednom londonskom pabu u koji Ratkliffe svraća.
O ovom vozilu se dosta spekulisalo u medijima koji prate auto-industriju, da bi ovih dana bio objelodanjen njegov izgled i neki tehnički detalji.

Na fotografijama je jasno uočljiva sličnost između Grenadiera i starog Defendera, naročito iz profila.
Prednja maska je nešto drugačija nego na Land Roverovom originalu, kao i zadnje svjetlosne grupe i branici, ali ako se automobil posmatra iz daljine, Grenadier se lako može pomiješati sa Defenderom.

BMW je zadužen i za pogonski agregat, pa će se ispod haube naći njegov 6-cilindarski 3.0 turbopunjeni motor uparen sa ZF osmobrzinskim automatikom. Specifikacije pogonske grupe za sada nisu objavljene.
Centralni mehanički diferencijal dolazi kao standardni dio opreme ovog terenca, a funkcija njegovog zaključavanja kao opcija.

U narednih godinu dana Ineos će u saradnji sa kompanijom Magna Steyr napraviti prototip koji će podvrgnuti rigoroznim testovima, a u planu je da pretprodukcijska vozila pređu oko 1,8 miliona km na različitim terenima.
Prodaja bi trebalo da počne tokom 2021. godine, a američki mediji navode da bi cijena u SAD mogla da startuje od 30.000 dolara, što je značajno jeftinije od novog Land Rover Defendera. (b92)