U okviru projekta “Ne pored drugih, već zajedno” kojeg implementira Udruženje/Udruga “Osmijeh” iz Novog Travnika uz podršku Ministarstva obrazovanja, Ministarstva zdravstva i socijalne politike SBK/KSB-a i finansijsku podršku Caritasa BiH u Novom Travniku je realiziran okrugli stol pod nazivom: “Socijalna i obrazovna inkluzija osoba sa invaliditetom u Novom Travniku i SBK/KSB-a ”.
Provođenje navedenog Projekta predstavlja dio Programa dodjele bespovratnih sredstava za organizacije civilnog društva u okviru projekta EMPOWER – Osnaživanje organizacija civilnog društva za socijalno uključivanje osoba s invaliditetom.
Projekt EMPOWER provodi Caritas Bosne i Hercegovine, zajedno sa partnerima Udrugom roditelja i djece s posebnim potrebama Vedri osmijeh iz Mostara, Udruženjem za uzajamnu pomoć u duševnoj nevolji TK Fenix iz Tuzle, Udrugom ProReha iz Sarajeva i Savezom slijepih RS, uz financijsku podršku Europske unije.
Nakon pozdravljanja i dobrodošlice, voditelj okruglog stola Saudin Beganović, prof. pedagogije je kroz uvodno predavanje učesnike upoznao sa teorijskim okvirom socijalne i obrazovne inkluzije, kao i sa principima inkluzivnosti u društvu i njihovoj primjeni u praksi i životu OSI. Također, prisutni su se upoznali sa ciljevima projekta “Ne pored drugih, već zajedno!”. Kroz PoverPoint prezentaciju su prikazane sve aktivnosti i postignuti rezultati projekta koji je trajao 9 mjeseci. Također, na okruglom stolu je predstavljen didaktički material (Priručnik-vodič “Kako biti kvalitetan asistent u nastavi”, afiše i plakat).
Nakon završenog teorijskog dijela i edukacije, uslijedila je otvorena diskusija na ovu temu za predstavnike šire društvene zajednice te su doneseni određeni zaključci i preporuke:
- Učesnici okruglog stola istakli potrebu da se asistenti u nastavi ne mijenjaju svake godine, posebno u situacijama gdje je dijete veoma dobro prihvatilo asistenta i gdje su vidljivi rezultati rada istog.
- Naglašena potreba za konmtinuiranom podrškom asistenta u nastavi te selekcijom istih prema stručnim kompetencijama i senzibiliziranosti istih prema učenicima s poteškoćama u razvoju.
- Istaknuta potreba za detaljnijim pojašnjenjem određenih dijagozna u rješenjima koje donosi prvostepena stručna komisija pri CSR u SBK-a. Komisije trebaju vršiti opservaciju djece s teškoćama u razvoju duži vremenski period u prirodnom okruženju, kao što su: škola, razred, porodica, vanastavne aktivnosti i sl. Učesnici istakli porebu da se vrši kombinacija tadicionalne edukacijske i kontekstualne opservacije i procjene djece s poteškoćama u razvoju od strane Komisije.
- Također, istaknut problem velike stigme u društvu koja spriječava roditelje da izvrše procjenu preostale sposobnosti kod djeteta.
- Roditelji djece s poteškoćama u razvoju naglasili važnost projekata i zagovaranja u zajednici za OSI.
- Istaknuta potreba za holističkim pristupom u pružanju odgojno-obrazovne podrške djeci s poteškoćama u razvoju.
- Općinske službe povesti računa o pristupačnosti javnih institucija i površina u zajednici za OSI, misleći na kose prilaze, ozvučenja semafora i sl.
- Veću uključenost nadležnih ministarstava u rješavanje ove problematike te izmjene i dopune postojećih zakonskih i podzakonskih propisa.
- Potreba za pokretanjem inicijative za usvajanjem Strategija za unapređenje prava i položaja osoba s invaliditetom u SBK-a.
- Potreba za većom uključenosti, umreženosti i vidljivosti udruženja OSI sa institucijama u zajednici s ciljem kvalitetnijeg pružanja socijalnih usluga OSI.
Na kraju, predstavnicima škola, institucija i NVO-a je podijeljen didaktički materijal (priručnik-vodič, afiša i plakat) koji bi trebao olakšati rad asistenta i nastavnika s ciljem kvalitetnijeg pružanja odgojno-obrazovne podrške učeniku s poteškoćama u razvoju. Zaključci i preporuke sa okruglog stola biće proslijeđeni u resorna ministarstva u SBK-a.







