Wolfsburg je sinoć centar automobilskog svijeta! Naime, predstavljen je potpuno novi Volkswagen Golf osme generacije, model koji traje već više od 45 godina, a koji je s 35 milijuna prodanih primjeraka dosad najuspješniji VW ikad, piše Jutarnji.
Nova generacija automobila po kojem je kolokvijalno nazvana čitava kompaktna klasa, zablistao je na pozornici u Autostadtu, centrali Volkswagena, pred više stotina novinara iz cijelog svijeta.
Za razliku od svih prethodnih generacija VW Golfa, nova osma generacija omiljenog njemačkog kompakta sada stiže u bitno drugačijim okolnostima na tržištu.
Modela na struju sve je više, elektrifikacija je po svemu budućnost, a mobilnost će vrlo brzo izgledati bitno drugačije, pa je pred inženjerima koji su radili na osmoj generaciji Golfa. ili Golfa našeg vremena, bio postavljen veliki izazov.
Napose i zbog činjenice da s traka VW-a već stiže novi I.D 3, potpuno električni kompaktni model s kojim njemački proizvođač ulazi u novu eru.
Što se tiče svega ostaloga, sada je to tehnološki najprogresivniji Golf ikad – inteligentan, digitaliziran, poveziv i elektrificiran, ili model koji redefinira kompaktnu klasu, naglašeno je na konferenciji za novinare.
Nova “Osmica” postavljena je na novu modularnu transverzalnu matrix MQB platformu, pa dimenzijama nadmašuje prethodnika s mjerama d/š/v 4284/1789/1456 mm te međuosovinskim razmakom od 2636 mm.
Kad stojite pored novog VW Golfa 8 jasno je kako je riječ o velikom i masivnom automobilu. I prednja i stražnja svijetla izvedena su u LED tehnologiji (serijski za sve modele, a kod modela GTE tu je i svjetleća traka između prednjih svjetala), a Nijemci se vole pohvaliti kako je u odnosu na prethodni model koeficijent otpora zraka (Cd) smanjen na 0.275, piše Jutarnji.
Prva revolucija Golfa 8 najprije se primijeti u kokpitu s potpuno digitaliziranim instrumentima, multimedijom te head-up zaslonom s intuitivnom uporabom za sve korisnike.
Novi Golf je sada automobil koje je usko povezano s vozačem nego ikad prije. Osnova za to su standardni digitalni instrumenti (Digitalni kokpit) s 10,25-inčnim zaslonom, Infotainment sustavom (8,25-inčni dodirni zaslon s internetskom vezom) i višenamjenskim upravljačem.
Spajanjem digitalnog i Infotainment sustava stvara se nova potpuno digitalna arhitektura.
Digitalno radno mjesto vozača može biti poboljšano pomoću dva opcijska 10-inčna Infotainment sustava zajedno s velikim navigacijskim sustavom Discover Pro, što stvara „Innovision kokpit”.
Središnju konzolu također karakterizira savršena ergonomija: ovo je područje sada drugačije u jednom Golfu nego ikad, posebno u kombinaciji sa sada znatno manjim ručicom mjenjača (DSG).
Druga je novost po prvi put u kompaktnoj klasi Car2X komunikacija koja upozorava vozača na opasnosti u ranoj fazi pa tako Golf 8 postavlja nova mjerila u kompaktnoj klasi u pogledu funkcija potpomognute vožnje.
Pritom Travel Assist značajka koja je u jedan model kompaktne klase ugrađena prvi put u svijetu, omogućuje poluautonomnu vožnju na autocestama do brzine od 210 km / h, a da ne morate aktivno upravljati, ubrzavati i kočiti.
To posljedično poboljšava praktičnost i sigurnost, posebno na dugim putovanjima. Novi Golf je ujedno i prvi Volkswagen koji se standardno povezuje sa svojim okruženjem: već spomenuta Car2X funkcionalnost primjenjuje informacije koje pružaju druga vozila u radijusu do 800 metara, osim signala iz prometne infrastrukture kako bi upozorio vozače, a također proslijeđuje ova upozorenja ostalim Car2X modelima.
Kao rezultat, kolektivna inteligencija i komunikacija između vozila u vožnji postaje stvarnost. To je tek početak nove faze sigurnosti cestovnog prometa s obzirom na to da će Volkswagen pretvoriti Car2X upozorenja u standard kod svih novih modela.
Po pitanju motorizacije izbor je stvarno širok, a nude se TSI benzinci, TDI dizelaši , TGI plinaš te elektrificirani mild hibridi (eTSI) i plug-in hibridi(eHybrid), a pritom su svi motori izvedene s direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačima snage od 90 do 300 KS.
Po prvi put tako se ukupno osam pogona nudi u jednom Golfu – dva tri cilindarska turbo benzinca postižu 90 I 115 KS, a dva dvolitrena 4 cilindraša TDI s dual AdBlue injection tehnologijom za smanjenje NOx-a od 115 i 150 KS, a troše 17 posto manje nego dosad.
Novi Golf bit će prvi Volkswagen koji će biti dostupan s pet hibridnih pogona.
Mild hibridni model eTSI s tehnologijom s 48-V startnim generatorom, 48-V litij-ionskom baterijom uz 1,4-litreni TSI benzinac je početak ponude. Potrošnja je smanjena za oko 10 posto (prema WLTP-u) a dolazi sa 110, 130 I 150 KS.
Varijanta Golfa 8 eHybrid plug-in s novom litij-ionskom baterijom od 13 kWh uz benzinski motor 1.4 TSI osigurava 204 KS, dok verzija GTE raspolaže s čak 245 KS. Moguća je i vožnja isključivo na struju s nultom emisijom štetnih plinova.
Što se tiče paketa opreme ima ih šest – Golf, Life, novi paket Style koji zamjenjuje Trendline, Comfortline, Highline te R-Line.
Za razliku od ranije VW ovaj put ne škrtari s opremom pa će već bazne izvedbe raspolagati opremom poput LED prednja svjetla i klasteri stražnjeg LED svjetla, pokretanja bez ključa, Innovision kabinom, sustavom povezivosti s pametnim telefonom, višenamjenskim upravljačem, automatskim klima uređajem, sustavom za držanje u traci Lane Assist , sustavom za nadzor Assist Assistance, sustavom zaštite pješaka te Car2X funkcijom.
Tijekom iduće godine očekuju se modeli Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE i Golf R.
Na koncu, novi VW Golf doista je sadržajan automobil jako dobro pripremljen za tržište po svim pitanjima I krcat najmodernijom tehnologijom