Porsche je željan nastavka uspješne priče s novim 911 GT3 R modelom

Sa najnovijom generacijom 911 GT3 R modela, Porsche predstavlja novi trkački automobil za utrke kupaca GT3 serije širom svijeta. Novi trkački automobil je zasnovan na trenutnoj 992 generaciji i biti će spreman za utrke na početku sezone 2023. Razvoj ovog modela je započeo 2019. godine i od tada je odgovornost Porsche Motorsport rukovodioca 911 GT3 R projekta, Sebastiana Golza i glavnog inženjera Andreasa Singera. Kao prioritet je zacrtano poboljšanje voznih performansi za profesionalce i amaterske takozvane „gentleman“ vozače, kao i iskorištavanje većih rezervi performansi za različite klasifikacije balansa performansi (BoP). Još jedna tačka fokusa je postavljena na unapređenju rukovanja trkačkim automobilom za timove i smanjenju troškova održavanja. Porsche sada nudi novi 911 GT3 R po cijeni od 511.000 eura plus PDV, koji zavisi od zemlje.

porsche je željan nastavka uspješne priče s novim 911 gt3 r modelom

„Pred novim 911 GT3 R stoje velika očekivanja”, kaže Michael Dreiser, direktor prodaje u Porsche Motorsportu. „Njegov prethodnik je osvojio gotovo sve što se može osvojiti na GT3 sceni u četiri sezone od 2019. godine. Njegovi najveći uspjesi uključuju ukupne pobjede na utrkama koje traju 24 sata na Nürburgringu i ovdje u Spa-Francorchamps-u. Na utrkama kupaca, prethodnik je ostvario pobjede u svojoj klasi na 24 sata Daytone i 12 sati Sebringa. Osim toga, ovaj automobil je osvojio brojne titule na međunarodnim GT3 utrkama na kraće i duže relacije.“

 „Pogodili smo pravo u metu sa enormno uspješnim prethodnikom. Shodno tome, očekivanja za njegovog nasljednika su jako velika“, naglašava Sebastian Golz. „Naš zadatak je bio manje fokusiran na to da novi 911 GT3 R bude još brži – klasifikacija unutar okvira performansi postavljenih od strane BoP-a brzo poništava ovu prednost. Za nas, prvenstveno se radilo o tome da naši kupci mogu duže brzo voziti trkački automobil. Zato smo se pretežno fokusirali na vozne karakteristike. To se odražava u šire upotrebljivom opsegu obrtaja novog 4,2-litarskog motora, stabilnijoj i konstantnijoj aerodinamici i manjim opterećenjima na zadnjim gumama, što omogućava da njihov potencijal traje duže. S obzirom na to da je 911 GT3 R poslovni model, za nas i naše kupce, na umu smo imali i financijski aspekt. Cilj je bio da se ponovo primjetno smanje troškovi angažmana i radni troškovi timova.“

porsche je željan nastavka uspješne priče s novim 911 gt3 r modelom
porsche je željan nastavka uspješne priče s novim 911 gt3 r modelom

Kao i njegov prethodnik, novi model se suočava sa velikim radnim opterećenjem u rukama Porscheovih trkačkih timova kupaca. Pored klasičnih utrka izdržljivosti, ovo uključuje regionalnu i nacionalnu GT3 seriju SRO Motorsport Grupe u Europi, Sjevernoj Americi, Aziji i Australiji i seže do nacionalnih prvenstava kao što su DTM i Njemačko GT prvenstvo. Trkački automobil se može voziti čak i u jednom od nacionalnih Porsche Sports kupova. Nakon što je GT3 klasa najavljena kao profesionalna kategorija na sjevernoameričkom IMSA WeatherTech SportsCar šampionatu, FIA WEC Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti je iduće na redu: od 2024. godine, trkački automobili GT3 klase, kao što je novi 911 GT3 R će imati pravo po prvi put učestvovati na 24-satnom Le Mansu. Da bi novi Porscheov trkački automobil bio uspješan u ovom širokom spektru mogućih trkačkih scenarija, zasnovan je na posebno dobro promišljenom konceptu.

Motor

U samoj jezgri ovog novog trkačkog automobila je skoro standardni motor zasnovan na 992 generaciji modela 911, koji je – kao i kod pomenutog modela – motor sa šest cilindara, na vodeno hlađenje, sa četiri ventila i direktnim ubrizgavanjem goriva. Gorivo se ubrizgava u komore za sagorijevanje sa pritiskom do 200 bara. Glavna nova karakteristika je radna zapremina: kao i kod 911 RSR, kapacitet novog 911 GT3 R povećan je za dobrih pet posto sa 3.997 na 4.194 kubika zahvaljujući većem kućištu radilice. Dok hod od 81,5 milimetara ostaje isti, provrt se povećao sa 102,0 na 104,5 milimetara. To je povećalo maksimalnu snagu motora na oko 416 kW (565 KS). Ali kao prvo i osnovno, Porsche je optimizovao obrtni momenat i maksimalnu snagu u cijelom rasponu obrtaja. Samim tim, novi 4,2-litarski šestocilindrični motor je pogodniji za amaterske „gentleman“ vozače.

Usis zraka je preko usisne grane sa šest pojedinačnih prigušnih ventila, osiguravajući spontani odziv motora. Šestocilindrični motor se nalazi na klasičnoj stražnjoj poziciji, čime se poboljšava vuča i kočenje. Međutim, nagnut je naprijed za 5,5 stepeni, stvarajući više prostora za dizajn aerodinamički značajnog difuzora podvozja. Trkački izduvni sistem sa centralno pozicioniranim dvostrukim auspuhom u osnovi ostaje nepromijenjen. Za utrke sa novim 911 GT3 R, na stazama sa ograničenjima buke, mogu se dodati dva bočna predprigušivača.

Porsche Motorsport je također unio primjetna poboljšanja kada je riječ o pristupačnosti novog trkačkog motora, kao i o njegovim radnim troškovima. Servis, na primjer, sada treba biti završen nakon dobrih 70 sati rada umjesto prethodnih 60. Osjetljive komponente koje imaju ograničavajući učinak na vrijeme rada su optimizirane u skladu sa tim. Pomoćne jedinice kao što su alternator i kompresor klima uređaja su premještene u slobodan prostor ispred motora i mehanizma mjenjača, generacije 992. Što pozicionira ove jedinice jedan cijeli metar naprijed i još niže i ima pozitivan učinak na balans težine 911 GT3 R modela. Sada se samo pumpa za vodu nalazi iza šestocilindričnog motora. Može se pohvaliti i vlastitim remenom, za koji više nije potreban uređaj za zatezanje. Ovo znatno olakšava popravke. Ekspanzioni rezervoar za rashladno sredstvo je pomjeren sa zadnje na prednju stranu.

Mehanizam mjenjača

Sekvencijalni šestobrzinski mjenjač je izveden iz trenutnog 911 GT3 Cup modela. Pomične ručice na volanu kontrolišu elektronički mjenjač za posebno hitre i precizne promjene brzina. Trkačko karbonsko kvačilo se već dokazalo u prethodnom modelu i tako je usvojeno za ovaj. Ono što je novo je da je Porsche dodao ECDS na elektro-hidraulički aktuator kvačila. Sa ovim „Sistemom za isključivanje električnog kvačila“ koji je po GT3 propisima, osoblje za bezbjednost na stazi može da izbaci mjenjač, automobila koji se ne kreće, iz brzine. U tu svrhu, vanjski električni prekidač za gašenje ima dvostruku funkciju.

Mehanički zatvarač diferencijala na zadnjoj osovini i dalje radi sa jedinicom sistema za promjenjivo predopterećenje, čija se postavka može modifikovati u „pit stopu“. Navojne prirubnice osovine dodatno povećavaju snagu.

Ovjes

Ovjes novog 911 GT3 R u suštini ima isti dizajn kao i kod njegovog prethodnika, ali je revidiran u mnogim aspektima. Cilj revizija: lakša vožnja, posebno za amaterske „gentleman“ vozače, preciznije upravljanje, manje habanja zadnjih guma, kao i manje vremena provedenog na izmjenama postavki. Modifikovani aerodinamički koncept novog modela zahtijevao je i određena prilagođavanja. Zbog toga su sa 911 RSR modela preuzete brojne komponente i neka tehnička rješenja.

Na prednjoj osovini, najmoderniji prednji ovjes sa dvostrukim polugama kontroliše točkove. Između ostalog, povećava krutost nagiba i suprotstavlja se bočnim silama koje ometaju. To ovom automobilu daje okretnost i visokog stepena predvidivosti pri najvećim brzinama. Zadnja osovina ima dizajn sa višestrukim upravljanjem. KW amortizeri su dodatno poboljšani i posjeduju pet različitih podešavanja i ventil za odzračivanje. Kod trenutnog 911 GT3 R, ovi amortizeri su se pokazali uspješnim na Nürburgring-Nordschleife utrci. Modifikacije podešavanja se rade sa različitim podloškama koje omogućavaju precizna podešavanja bez potrebe za dugotrajnim ponovnim poravnanjem ovjesa nakon toga.

Optimizirana pozicija središnjeg obrtnog postolja na prednjoj osovini smanjuje uticaj sile i time produžava vijektrajanja pojedinih komponenti šasije do 90 sati. Istovremeno, oslobađa prostor za aerodinamički koncept „trkačkog trapa“. Kao i kod 911 RSR modela, ovo izdignuto podvozje omogućava čist protok zraka do zadnjeg difuzora i smanjuje osjetljivost na nagib trkačkog automobila – tj. visoki nagib kod kočenja. Na primjer, stabilizatori više ne prolaze ispod upravljača, već su premješteni na bočni dio. Kao i njihovi parnjaci na zadnjoj osovini, mogu se podesiti na obje strane.

Dok je prenosna jedinica motora pomjerena što je dalje moguće kako bi se zadnji točkovi povukli malo unazad. Rezultat ovoga je proširenje međuosovinskog rastojanja sa 2.459 na 2.507 milimetara, zbog čega su bile potrebne različite kardanske osovine. Sve u svemu, modifikacije prebacuju veći dio težine na prednji dio i smanjuju opterećenje na zadnje gume. Time se poboljšava dosljednost performansi guma tokom duže upotrebe.

Upravljanje i kočnice

Specijalisti Porsche Motorsporta su pedantno radili na upravljanju novim 911 GT3 R modelom. Dok upravljački mehanizam potiče iz 911 proizvodnog modela, mnoge pojedinačne komponente su usvojene iz 911 RSR – kao što je servo pumpa. Kako bi se optimizirala raspodjela težine, ona je izmještena pored upravljačkog mehanizma i predstavlja najmoćniji mehanizam te vrste kojeg Porsche ima u svom portfelju.

Pored aluminijkih jednodijelnih trkačkih kočionih klješta, kočione diskove na novom 911 GT3 R modelu sada isporučuje i specijalizovana kompanija AP. Prednji čelični diskovi sa unutrašnjom ventilacijom i prorezima imaju prečnik 390 mm i aktiviraju se sa šest klipova. Na zadnjoj strani su postavljena četveroklipna klješta i diskovi dimenzija 370 mm. Dostupne su tri različite kočione pločice: jedna verzija za utrke na kratke staze i dvije za utrke na duge staze. Kao i kod prethodnog modela, dizajnirane su da izdrže dvanaestosatnu utrku, u zavisnosti od temperature i vozača. Peta generacija trkačkog ABS-a iz Boscha posjeduje još sofisticiraniju softversku primjenu, koja smanjuje habanje guma i kočnica. Porsche je također modifikovao kontrolu sistema za proklizavanje.

Dizajn i specifikacije jednodijelnih 18-inčnih aluminijskih točkova kompanije BBS ispunjavaju Porscheove standarde. Sa centralnom bravom, dimenzije su im 12,5 inča u širinu sprijeda i 13 inča pozadi. U utrci, sistem za praćenje pritiska u gumama upozorava vozača na očekivano oštećenje guma.

Električni sistem

Značajno napredni sistemi elektronike u novom 911 GT3 R pomažu vozaču da kontroliše trkački automobil GT3 serije, a pomažu i Porscheovim timovima kupaca sa dijagnostikom analize podataka i podešavanjem vozila. Dizajn volana je dodatno unaprijeđen kod prethodnog modela. U njega su ugrađeni elementi, koji su se već dokazali u najnovijoj generaciji 911 GT3 Cup i 911 RSR modela trkačkih automobila. 10,3-inčni displej, na primjer, nastao je po uzoru na uspješni trkački automobil koji je sudjelovao u Porsche kupu, a koncept sa više prekidača je usvojen od pobjednika Le Mans klase. Ideja koja stoji iza ovoga: manje kontrolnih prekidača. Umjesto toga, pojedinačne grupe prekidača služe višestrukim svrhama, što vozaču olakšava upotrebu i pomaže da se izbjegnu greške. Manje korištene funkcije su premještene na atraktivno dizajniranu i jasno osmišljenu tipkovnicu sa pozadinskim osvjetljenjem. Pozicionirana centralno, ispod komandne table, na dohvat je ruke vozaču čak i u momentima kada utrke postanu turbulentne.

Elektronika GT3 R modela je bazirana na najnovijoj generaciji komponenti iz Coswortha. Između ostalog, bilježenje podataka se sada može vršiti pomoću posebnog USB stika. Ovo pojednostavljuje prenos podataka i eliminiše potrebu za kablovskom vezom sa stacionarnim trkačkim automobilom. Za procjenu podataka, Porsche je integrisao različite 992-EE elektronske arhitekture koje se koriste u moto utrkama na način koji iziskuje manje softverskih programa za prilagođavanje. Takozvani „Porsche set alata“ kupcima olakšava analizu vozila. Dijagnostički modul, na primjer, odmah prikazuje nepravilnosti, uspoređuje ih sa pohranjenim, zadatim vrijednostima i nudi savjete za ciljano rješavanje problema, kao što je „provjerite snop kablova“.

Pojednostavljena podešavanja parametra modela 911 GT3 R su također bolja i zbog ukupnog, najmodernijeg, sistema. Zahvaljujući padajućim menijima, mnoge funkcije vozila se mogu individualno prilagoditi za posebne zahtjeve širokog spektra trkačkih serija, od Porsche Sports Cupa do 24 sata Le Mansa – na primjer, zadnja svjetla za kišu, boja dnevnih farova ili izbor staze za utrke za obavještavanje o vremenu kruga. Kapacitet upravljačke jedinice unutar automobila je povećan sa 48 na 64 kanala, što nudi širi spektar scenarija u zavisnosti od primjene.

Karoserija i aerodinamika

Novi 911 GT3 R je tek drugi trkački automobil iz Porsche Motorsporta koji će biti baziran na aktuelnom 911 modelu, generacije 992, nakon modela 911 GT3 Cup. Njegova lagana karoserija sa promišljenim kompozitnim dizajnom od aluminijskog čelika se oslanja na dizajn 911 GT3 proizvodnog modela, iako je rađen veliki broj modifikacija za 911 GT3 R. Skoro sve karoserijske komponente su napravljene od laganog karbona, uključujući gepek i haubu, vrata, bočne panele, zadnje krilo i krov. Blatobrani su izrađeni od aramidnih vlakana. Dodatno ojačan spojler prednjeg branika nudi bolju zaštitu od oštećenja, u odnosu na prethodnika 911 GT3 R.

Podrazumijeva se da je sa trkačkim automobilom poput novog 911 GT3 R funkcionalnost u prvom planu. Ipak, Porscheov dizajner Grant Larson je još jednom uspio stvoriti posebno zadivljujuće i skladne oblike. Oni naglašavaju naslijeđe 911 modela i spajaju ga sa sofisticiranom efikasnošću. Najviše se to odražava na aerodinamiku, koja se sada kreće u novom pravcu. Ključne tačke: izdignuto podvozje na prednjem djelu prednje osovine, po prvi put u kombinaciji sa glatkom podlogom i učinkovitijim zadnjim difuzorom. Ova kombinacija poboljšava potisnu silu bez značajnog povećanja otpora. Međutim, to istovremeno smanjuje podložnost ljuljanju i prljavom zraku iz vozila ispred. Rezultat je veća aerodinamička stabilnost u širokom rasponu trkačkih scenarija. Štaviše, to poboljšava vozne karakteristike i „trkačke sposobnosti“ jer olakšava i preticanje.

Takozvani deflektori vazduha na vanjskoj strani prednjeg branika usmjeravaju strujanje zraka na prednjoj strani i stvaraju dodatnu potisnu silu. Kao i kod prethodnika, usisnik zraka za sagorijevanje za 4,2-litarski motor sa šest cilindara postavljen je sa strane blatobrana. Po uzoru na GT3 Cup i RSR 911 trkačke verzije, kao i 911 GT3 proizvodni model, zadnje krilo sada ima dio za kačenje u obliku labudovog vrata. Time se osigurava čist protok zraka ispod krila i poboljšava aerodinamička učinkovitost komponenti.

Sigurnost i unutrašnjost

U pogledu sigurnosti, novi 911 GT3 R slijedi beskompromisni pristup i, bez izuzetka, ispunjava stroge zahtjeve FIA (Fédération Internationale d’Automobile) upravnih organa. U poređenju sa prethodnim modelom, to je izraženo u brojnim unaprijeđenim segmentima. Položaj sjedišta je ergonomski poboljšan i sjedište je približeno središtu automobila. To je omogućilo Porscheu da optimizira dizajn rešetkastog kaveza i prilagodi novo razvijenu FIA zaštitu od bočnog udara. Jastučići unutar čeličnog kaveza pružaju dodatnu zaštitu donjem dijelu nogu u slučaju bočnog udara. Kao i kod prethodnika, volan i pedale se mogu podesiti uzdužno kako bi bolje odgovarali vozaču. Okretne šarke sigurnosnog pojasa u šest tačaka su ojačane i Porscheovi stručnjaci su još jednom pažljivo analizirali kopču pojasa: jezčci sada još brže ulaze u kopču preko posebnih nagiba – što štedi oko sekundu tokom zaustavljanja za promjenu vozača.

Za osvjetljavanje unutrašnjosti noću su dostupne opcije osvjetljenja u crno-bijeloj boji. Bijelo svjetlo se koristi pri ulasku u boks, ili kada vozač mora da veže ili otkopča pojas. Crno svjetlo smanjuje odsjaj prozora koji noću odvlači pažnju.

Učinkovitost osvjetljavanja LED farova visokih performansi igra ključnu ulogu, posebno u 24-satnim utrkama u Le Mansu, Nürburgringu, Daytoni i Spa-Francorchamps-u. U Porsche 911 GT3 R 2023., koristi se tzv. tehnologija kolimatora, koju je Porsche razvio za novi prototip LMDh 963. Ovaj uređaj radi poput lupe, samo obrnuto. On osvjetljava posebno veliku površinu staze i predstavlja značajno poboljšanje u odnosu na model prethodnika, koji je ranije smatran liderom svoje klase.

Opcionalna oprema

Porsche je razvio novi 911 GT3 R za različite trkačke formate i prvenstva širom svijeta. Prvenstva poput Nürburgring Endurance Series ili IMSA Weathertech Sportscar šampionata predstavljaju poseban izazov za ovu opremu. Kako bi se prilagodbe olakšale timovima korisnika, odjel za moto sport nudi posebne komplete. Set za izdržljivost uključuje rasvjetu za početni broj, senzore za sistem rezervoara, unutrašnju crnu rasvjetu i držače za sistem flaša za piće. U zavisnosti od statusa profesionalnosti bavljenja utrkama, timovi mogu naručiti i novi 911 GT3 R sa dva dodatna pakovanja senzora.

The post Porsche je željan nastavka uspješne priče s novim 911 GT3 R modelom appeared first on Prvi BH auto magazin.

auto.ba

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU