Rast cijena goriva u BiH aktivirao kradljivce “crnog zlata”: Na meti radne mašine i kamioni

Početkom aprila cijene goriva su ponovo krenule rasti pa se vozačima čini da su gotovo preko noći skočile i za deset feninga, u zavisnosti od grada do grada, odnosno od benzinske pumpe do benzinske pumpe.

Tako je, recimo, u Sarajevu, najniža cijena dizela 2,46, prosječna 2,62, a najviša 2,66 KM. S druge strane, najniža cijena benzina je 2,41, prosječna 2,50, a najviša 2,56 KM.

Maštoviti kradljivci

Skoro sinhronizovano zabilježene su i krađe goriva. Istini za volju, i ranije skoro da nema dana a da u biltenskim vijestima iz policijskih agencija u Bosni i Hercegovini nema među imovinskim deliktima i krađa goriva, ali ovaj negativan trend bude pogotovo izražen kada cijene goriva počnu skakati u nebesa.

Vješti i maštoviti kradljivci su od pamtivijeka poznati po tome da svoje “djelatnosti i poslove” usklađuju sa trenutnim situacijama i potražnjama na terenu, odnosno tržištu.

Ne treba ni spominjati da rastom cijena goriva uporedo raste i potražnja za crnim zlatom na ilegalnom tržištu, a samim tim i krađe goriva.

Ako se uzme u obzir cijena po litri, ne treba da čudi što cvjeta ilegalno tržište, gdje se gorivo na crno i ispod ruke može nekad kupiti i za 50 posto manju cijenu.

U samo jednoj noći na području Zeničko-dobojskog kantona zabilježene su čak tri krađe goriva.

Prema zvaničnim informacijama iz Ministarstva unutrašnjih poslova ZDK-a, u noći sa 2. na 3. april u mjestu Lepenica kod Tešnja nepoznata osoba je iz radne mašine, vlasništvo Doboj putevi, iz rezervoara ukrala 100 litara dizela. Osim goriva, lopov je pokupio i alat.

Iste noći i u istom mjestu na meti lopova bile su i dvije radne mašine, vlasništvo firme Limun Kop iz Doboja. Tom prilikom je iz rezervoara radnih mašina nestalo oko 190 litara dizela.

Ništa bolje nije prošla ni firma Euro Asfalt iz Sarajeva. Kradljivac je također u noći sa 2. na 3. april u mjestu Alibegovci kod Usore iz radne mašine navedene firme iz rezervoara odnio oko 200 litara dizela.

Ono što se uočava na prvu jeste da je modus operandi gotovo identičan. Podesnim alatima otvaraju rezervoare i kreću u akciju.

Radne mašine

Prema našim saznanjima, na mjesta krađa nerijetko dolaze sa vozilima i to sa više kanistera jer, recimo, stotinu litara nafte nije lako odnijeti pa i kada je u sve uključeno više lopova.

Kradljivci po nepisanom pravilu biraju radne mašine iz dva razloga. Mašine su obično parkirane na gradilištima bez ikakvog ili dosta slabog nadzora, a drugi je zbog činjenica da radne mašine imaju velike rezervoare u koje može stati i po nekoliko stotina litara goriva.

Slična situacija je i sa kamionima, ali su oni, ipak, manje na meti lopova.

U ovakvim i sličnim situacijama sve što policija može jeste obaviti uviđaj jer se lopovima teško ulazi u trag.

Treba navesti i to da ovaj negativni trend nije samo izražen na području ZDK-a, te da se krađe crnog zlata događaju širom BiH.



www.oslobodjenje.ba

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU