Prema novim bezbjednosnim regulativama koje su stupile na snagu prošlog mjeseca, postoji najmanje 20 tehnologija koje su standardne u svim automobilima koji se prodaju u Evropskoj uniji i Velikoj Britaniji.
Novi arsenal bezbjednosne opreme iz Opštih bezbjednosnih regulativa 2 (General Safety Regulations 2) istovremno poskupljuje proizvodnju jeftinijih automobila, što će vjerovatno dovesti do rasta njihovih cijena, piše Nacionalna klasa.
O novim pravilima se diskutovalo u okviru Ujedinjenih nacija i Evropske unije punih deset godina, a Evropska unija je finalizovala svoje prijedloge 2019. godine. Novine se uvode u dvije faze. Prva je stupila na snagu 6. jula, a druga će biti aktivirana 2024. godine.
Svi novi modeli lansirani poslije 6. jula 2022. godine moraće da poštuju nove regulative, a od 2024. godine će i modeli koji se prodaju od ranije morati da budu naknadno prilagođeni novim propisima da bi mogli da se i dalje prodaju.
Toyota je saopštila da bi morala da podigne krov i pomjeri vjetrobran da bi smjestila kameru. Japanska kompanija je zato objavila skraćenje prodaje ovog modela u Evropi nakon samo dvije godine od premijere.
Evropska unija je usvojila nove regulative s ciljem da prepolovi broj smrtnih sluačjeva na cestama do 2020. i „približi se nultoj vrijednosti“ do 2050. godine.
Automobilska industrija tvrdi da joj je bezbjednost prioritet, ali istovremeno brine zbog rigidnosti propisa za pojedine klase automobila i nespremnosti Evropske unije da prilagodi vremenski okvir i bezbjednosne zakone proizvodnim ciklusima automobilskih modela.
BONUS VIDEO:
AUTOMOBILI SVE BEZBIJEDNIJI Očekuju se nova poskupljenja appeared first on Aloonline.ba.