(FOTO) NEPRESTANA BORBA ZA ŠTO BOLJU FOTOGRAFIJU Kako društvene mreže utiču na proslavu praznika?

Praznici su oduvijek bili vrijeme kada se porodica i prijatelji okupljaju, dijele smijeh, i uživaju u toplini zajedničkih trenutaka.

Međutim, u posljednjih nekoliko godina, sa pojavom društvenih mreža, kao što su Instagram, Facebook i TikTok, sve češće se postavlja pitanje da li su praznici isto što su bili, ili su postali samo još jedan trenutak za “savršen selfi” i postavljanje slika na mreže.

– Društvene mreže imaju značajan uticaj na proslavu praznika, oblikujući način na koji ljudi doživljavaju i dijele ove trenutke. Omogućavaju nam da dijelimo fotografije i atmosferu sa proslava, čime se stvara osjećaj zajedništva, ali i pritisak da se prikažu savršeni trenuci. Dijeljenjem prazničnih dekoracija, sadržaja, ukrasa i poklona dolazi do prenaglašavanja materijalnih aspekata praznika, te se materijalizuje jedan u potpunosti emotivan porodični događaj – izjavila je sociolog Jadranka Berić za Aloonline.ba.

Sve samo za Instagram

Kad pogledamo slike sa prazničnih proslava, sve su one često prelijepo aranžirane. Bogate trpeze, djeca sa savršenim poklonima, svi u skupim haljinama ili odijelima, srećni i nasmijani. I sve to izgleda kao da se zaista radujemo trenutku, ali koliko su zapravo te slike iskrene, a koliko samo za Instagram?

– Većina ljudi koja je aktivna na Instagramu, naravno, razmišlja o tome kako će njihovi trenuci izgledati na društvenim mrežama i kakvu će poruku poslati. Svi koji objavljuju fotografije i videe rade to s ciljem i namjerom da pošalju neku poruku, iznesu stav i izazovu reakciju. Evidentna je tendencija da se proslave organizuju s ciljem da budu „Instagram-worthy,“ što uveliko umanjuje spontanost, autentičnost i sam osjećaj zabave – kazala je naša sagovornica.

Postoji li stvarno radost kao nekad?

Radost praznika svakako je prisutna, ali sa sve manjom dozom euforije. Istinska praznična sreća prisutna je još samo kod djece.

– Odrasli već mijenjaju praznično raspoloženje iz stvarnog svijeta sa potrebom da dobiju odobrenje ili potvrdu na društvenim mrežama. To uveliko utiče na način na koji ljudi doživljavaju sreću, jer se fokus često preusmjerava na spoljašnji prikaz, a ne na istinski osjećaj.

Pozitivni i negativni uticaji

Društvene mreže postale su neizostavan dio našeg svakodnevnog života, a njihov uticaj posebno dolazi do izražaja tokom praznika.

– Pozitivan uticaj društvenih mreža je, prije svega, mogućnost povezivanja sa drugima kao i pristup kreativnim inspiracijama za proslave. S druge strane, negativan uticaj je pritisak da sve izgleda savršeno, što vodi ka međusobnom upoređivanju i smanjenju ličnog značenja i doživljaja praznika jer se sve svodi na što ljepšu fotografiju ili reel – istakla je.

Da li mreže diktiraju način proslava?

Društvene mreže svakako imaju veliki uticaj na način na koji mnogi ljudi danas proslavljaju praznike, ali pitanje da li one „diktiraju“ proslave zavisi od ličnog pristupa i svijesti korisnika.

– Neosporno je da društvene mreže postavljaju standarde koji utiču na način kako proslavljamo praznike. U konačnici, to znači da smo naše praznike i slavlja podredili fotografijama za društvene mreže. Ne uživamo u trenutku već se vodi „neprestana borba“ za što bolju fotografiju kako bismo zajednici na društvenim mrežama nešto dokazali i pokazali – rekla je Berićeva.

Tradicija polako blijedi

Društvene mreže najbrže mijenjaju tradiciju u društvima širom svijeta.

– Kao platforma koja povezuje ljude bez obzira na udaljenost i vremenske razlike, one donose obilje različitih običaja, trendova i praksi koje su lako dostupne i još lakše se usvajaju. Tradicija se mijenja jer se uvode nove prakse i trendovi, dok se neki tradicionalni aspekti zanemaruju ili prilagođavaju savremenim normama.

Ilustracija

Da li društvene mreže vrše pritisak na ljude?

Društvene mreže kod mnogih stvaraju osjećaj da njihovi praznici nisu dovoljno „savršeni“ ili da ne zadovoljavaju očekivanja drugih.

– Mreže često vrše pritisak na ljude da ispune određene standarde, što može dovesti do stresa i osjećaja neadekvatnosti ako njihova proslava ne odgovara onome što vide online. Društvene mreže imaju kompleksnu ulogu u proslavi praznika, donoseći i pozitivne i negativne aspekte, koji se često prepliću i utiču na način na koji doživljavamo i slavimo te posebne trenutke – zaključila je Berićeva.

BONUS VIDEO:

(FOTO) NEPRESTANA BORBA ZA ŠTO BOLJU FOTOGRAFIJU Kako društvene mreže utiču na proslavu praznika? appeared first on Aloonline.ba.

aloonline.ba

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU