Kako Dizajnirati Logo

Da li ste ikada videli veliki brend bez logotipa?

Nismo ni mi. To je zato što ih nema. Logo ima veliki uticaj na to kako će kupci doživljavati vaš brend pa je prirodno da želite da dođete do tih nivoa. Nije neka tajna kako dizajnirati logo, ali kako to učiniti tako da bude poseban, unikatan, izvanredan?

Mi smo se potrudili da kroz nekoliko kratkih stavki saznate sve što trebate da znate da biste dizajnirali savršeni logotip za sebe i svoje poslovanje. Od definisanja identiteta vašeg brenda i razumevanja onoga što čini odličan logotip, do donošenja pravih izbora dizajna i kretanja kroz proces dizajna.

Važnost logotipa

Posao je zaista poput zabavljanja – pokušavate da privučete prave kupce i naterate ih da se zaljubljuju u vaš brend. Zato zamislite svoj logotip kao sliku na vašem profilu za druženje. To je ono što će naterati ljude da se zainteresuju i pokušaju da saznaju više o vama. Vaš logotip će imati ogroman uticaj na prvi utisak koji će vaše preduzeće ostaviti: daće vašim kupcima informacije o vašem brendu i obavestiće ih da li odgovara njima.

kako dizajnirati logo
kako dizajnirati logo

Zbog toga ćete želeti da se uverite da je to dobro urađeno. Na svim vašim materijalima za brendiranje nalaziće se vaš logotip. Zagledaće se u vaše kupce sa vaše veb lokacije, pakovanja i vaših vizitkarti. Odličan, profesionalni dizajn logotipa ne samo da ima moć da saopšti ono za šta se zalažete. Takođe će ostaviti dobar prvi utisak i pomoći vam da se istaknete u konkurenciji.

Bitne stavke oko dizajna logotipa su sledeće:

1. Definišite svoj identitet brenda

Želite da vaš logo komunicira sa ličnošću vašeg brenda. A da biste to uradili, prvo morate da shvatite koja je suštinska ličnost vašeg brenda. Kako piše Sia Dizajn jednom kada budete imali jasnu predstavu o tome šta vas čini jedinstvenim i u čemu se sastoji vaš brend, biće vam mnogo lakše da napravite izbor dizajna koji dopunjuje i upotpunjava tu sliku.

Evo nekoliko pitanja koja si možete postaviti da biste saznali šta je vaš identitet brenda:

Zašto smo započeli ovaj posao?

Koja su uverenja i vrednosti važne za nas kao kompaniju?

Šta radimo bolje od bilo koga drugog?

Šta nas čini posebnim?

Da možemo da opišemo svoj brend u tri reči, šta bi to bile?

Koje su tri reči kojima bismo želeli da nas kupci opisuju?

2. Pronađite inspiraciju za svoj dizajn

Ako ste tradicionalna osoba i imate tim ljudi koji radi sa vama, brainstorming sesije bi bile odličan način da se započne sa idejama za dizajn vašeg logoa. Okupite tim i slušajte njihove predloge, neka svako iznese svoje usmene kao i pismene ideje na papiru pa pogledajte kakvi motivi su u igri i iz čega sve može da se stvara logo.

kako dizajnirati logo
kako dizajnirati logo

Ako ste vizuelna osoba, Moodboard može biti savršeno sredstvo za nadahnuće. Stvarnu ploču možete da napravite tako što ćete izrezati i zakačiti štampane slike ili napraviti digitalnu (Pinterest bi ovde bio očigledan izbor). Jednostavno sakupite sve slike koje vas privlače – to mogu biti drugi logotipi, kombinacije boja, ilustracije ili grafike, podivljajte! Za poletak, predlažemo da pogledate galeriju nadahnuća za logo na sajtu “99designs”.

3. Obratite pažnju na konkurenciju

Najbolje mesto za krađu  ideja? Vaša konkurencija! Pogledajte šta je već tamo, šta dobro funkcioniše kod vaše publike i šta trebtea da izbegavate. Dok vrebate ta druga preduzeća, razmislite po čemu se razlikuju od vas i kako možete naglasiti ove razlike u dizajnu svog logotipa.

Obavezno se jasno odvojite od konkurencije. Ako sva ostala preduzeća u vašoj industriji prelaze u crveno-belu, možda bi trebalo da se odlučite za neku kombinaciju boja koja će se posebno istaknuti, na primer crno-belu. Ako su svi ostali isti, vi budite posebni, jedinstveni, drugačiji.

Pogledajte gore navedena tri logotipa računovođa i kako komuniciraju sa ličnostima svog brenda. Logo lava za Orthrus Ventures je klasičan i pouzdan, dok logotip Tidi Finance deluje moderno i cool. Međutim, ako je zabava i pristupačnost ono što želite, pustite da Vrući tost nadahne svojom jarkom bojom i hirovitom ilustracijom.

4. Obratite pažnju na boju

Obavezno obratite pažnju na boje koje će predstavljati vašu kompaniju, kako uživo, tako i na internetu. Tražite uvek boje koje se lako uklapaju jedna sa drugom a i sa vremenom u kojem živite. Jako je bitno znati i kojoj populaciji želite da se obraćate pa prema tome se može i usmeriti boja vašeg logoa i kompanije.

Takođe, bitno je šta želite da vaš logo kaže vašim kupcima, jer svaka boja ima svoju priču. Pa tako na primer crvena boja označava uzbuđenje, strast i bes. Odličan je izbor ako je vaš brend glasan, mladalački i želi da se istakne. Plava je vrlo klasičan i uobičajen izbor. Umirujuće je i hladno i simbolizuje pouzdanje i zrelost. Ljubičasta može biti vaša karta za luksuzan izgled. U zavisnosti od nijanse, ljubičasta može biti misteriozna, eklektična ili ženstvena.

Eksperimentišite, razmišljajte, zamišljajte…

5. Šta ne treba raditi prilikom dizajniranja logotipa

Postoje takođe stvari koje nikako ne smete da uradite u 21. veku kada je dizajn logoa u pitanju. Na primer:

-Ne dajte se klišejima vaše industrije – Vi ste zubar, pa vaš logotip treba da ima zub? Definitivno ne. Postoje razni načini na de da do znanja da je to stomatološka ordinacija.

-Ne pravite previše komplikovano – Jednostavnost je ključna za nezaboravan logotip, kao i za štampanje a i identifikaciju sa brendom.

-Ne pokušavajte da budete previše trendi – Trendovi su fantastični, ali uverite se da vaš logotip neće izgledati zastarelo za tri godine, stvari se brzo menjaju.

-Ne pristajte na nekvalitetni logotip samo da biste uštedeli nekoliko dolara – Vaš logotip nije mesto za štednju, a često dobijate ono što plaćate.

-Tipografija – Nikako nemojte da zanemarite moć dobrog fonta i efekata na slovima, to vas može izdvojiti od drugih.

Ovo su bile najbitnije stvari koje bi trebalo ispratiti kad je dizajniranje logotipa u pitanju, a mi se nadamo da ste barem malo vise ideje i inspiracije dobili nakon čitanja. Srećno!

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU