Efikasna strategija određivanja cijena će dovesti do profitne marže koja može da održi i razvije vaše poslovanje, dok greške u određivanju cijena u bilo kom smjeru mogu lako da vas izbace iz poslovanja.
Ipak, postoje situacije kada određivanje cijena vaših proizvoda „prenisko“ može zapravo poslužiti za privlačenje kupaca i generisanje većeg profita u cjelini. Ova taktika je poznata kao određivanje vodeće cijene (loss leader price – svjesna prodaja proizvoda po neisplativoj cijeni).
Vodeće cijene
Određivanje vodeće najniže cijene je strategija u kojoj se proizvod prodaje po ijceni ispod tržišne kako bi se privukli kupci. Ovaj pristup ima za cilj da privuče kupce koji će zatim kupiti dodatne artikle sa većom maržom. Na primjer, supermarketi često koriste cijene za osnovne artikle kao što su mlijeko i hljeb kako bi povećali ukupan promet u prodavnicama.
Ova strategija se može koristiti za privlačenje kupaca i sticanje tržišnog udjela korišćenjem brojnih metoda u nizu industrija.
Praznične ponude
Razmislite o svim ludim ponudama koje trgovci nude na primjer, na crni petak. Počevši od zore trgovci će promovisati proizvode koji se prodaju po djelićima njihove tržišne cijene kao razlog da potrošači kupuju tamo umjesto kod konkurencije.
Prodavnice prehrambenih proizvoda
Prodavnice prehrambenih proizvoda često koriste mlijeko kao mamac, dijelom zato što većina supermarketa ima mlijeko u rashladnim jedinicama u samom zadnjem dijelu prodavnice. Čak i ako se mlijeko ne prodaje sa gubitkom (vodećom najnižom cijenom), privlačenje kupaca u prodavnicu da bi kupili mlijeko vjerovatno će povećati prodaju drugih proizvoda kroz psihologiju maloprodaje dok se kupci vraćaju kroz prolaze do registara.
Elektronika
Čak i velike stavke kao što je elektronika mogu poslužiti kao lideri u gubitku u dugoročnoj strategiji određivanja cijena.
Na primjer, mnogi štampači se prodaju sa niskom maržom ili ispod cijene jer proizvođači mogu da nadoknade svoje troškove za kertridže sa mastilom.
Neki proizvodi nisu napravljeni da donesu profit, već da privuku vašu pažnju. To se u engleskom naziva „loss leader“ strategija.
Na primjer, PlayStation konzola – Soni često prodaje svoje konzole sa minimalnom ili nikakvom zaradom, ali zarađuje ogromne sume na igrama i pretplatama koje dolaze nakon kupovine.
Novi brendovi
Za nove kompanije (ili uspostavljene kompanije koje uvode novi proizvod ili uslugu), strategija određivanja cijena lidera gubitnika može biti efikasna u uspostavljanju uporišta na prepunom tržištu.
Ova taktika često se primjenjuje tokom dugog početnog perioda, a zatim se smanjuje kako brend raste svoju bazu kupaca.
Šta su „berači trešanja“?
Prodavci na malo koji koriste vodeće cijene mogu da naiđu na probleme sa skupom kupaca poznatih kao „berač trešanja“ – oni koji kupuju samo na sniženju.
Ovi kupci predstavljaju problem za trgovce na malo jer ne kupuju druge artikle po punoj cijeni dok su u prodavnici. Dakle, prodavnice zaista trpe gubitak i iz tog razloga, mnogi trgovci su uveli ograničenja u količini prodajnih artikala koji se mogu kupiti odjednom.
Iako se vodeće cijene najčešće koriste u maloprodajnim okruženjima, takođe mogu biti efikasne za onlajn prodavnicu ili posao e-trgovine.
Kako možete da to primeniti na svoj brend?
Ako imate proizvod koji može biti „mamac“, iskoristite ga da privučete kupce i onda im predstavite druge proizvode.
Recimo, odlična ideja jeste besplatni vebinar.
Višak zaliha
Ako ste precenili potražnju za proizvodom, razmislite o tome da ga smanjite na tržišnu ili nižu. Ovo će vam omogućiti da likvidirate zalihe koje bi inače skupljale prašinu u vašem skladištu, a sve to istovremeno potencijalno povećavajući prodaju drugih proizvoda, prenosi Bizportal.rs
BONUS VIDEO:
MAČ SA DVIJE OŠTRICE Jeftin proizvod – krupan mamac appeared first on Aloonline.ba.