13.8 C
Sarajevo
Utorak, 4 listopada, 2022

NAUČNICI OTKRILI DA VAM OVO SKRAĆUJE ŽIVOT Pet stvari zbog kojih brže starite

Radi se o svakodnevnim navikama i prirodnim uslovima kojima smo okruženi. Na najveći dio njih čovjek i te kako može da utiče kako bi smanjio njihovo loše dejstvo, ali elika većina ljudi, upravo iz neznanja, ne preduzima ništa.

Nikada nije kasno da promijenite svoje navike i preduzmete dodatne korake kako biste se zaštitili i sačuvali svoje zdravlje. Već od danas, počnite da obraćate pažnju na ove stvari.

1. Sunce

Sadržaj članka (otvori)

Sunce je faktor boj jedan kada se radi o starenju kože. Pigmentacija, pojava bora i opuštanje kože, u velikoj mjeri zavise od toga koliko smo svakodnevno izloženi suncu.

Jedna japanska studija, procenila je da UVA i UVB predstavljaju čak 80 odsto faktora koji utiču na starenje, dok ostatak mahom čini genetika, na koju ne možemo da utičemo. UV zraci takođe stoje iza razvoja raka kože.

Zbog toga stručnjaci savetuju da koristite kreme sa zaštitnim faktorom svakodnevno, čak i kada je vreme oblačno.

2. Previše sjedenja

Dugo sjedenje je povezano sa prekomjernom težinom, gojaznošću, dijabetesom tipa 2, nekim vrstama raka i preuranjenom smrću, tvrde iz Nacionalne zdravstvene službe Velike Britanije.

Jedno istraživanje iz 2017. u kome je učestvovalo 1.500 žena, pokazalo je da one koje su najviše sjedile tokom dana imaju ćelije koje su biološki osam godina starije od njihove stvarne starosti.

Međutim, istraživači kažu da je dobra vijest to što loš uticaj sjedenja na zdravlje može da se neutralizuje sa svega pola sata vježbanja dnevno.

  Ovih 5 mjesta u domu bi trebali čistiti svaki dan

Prosječna odrasla osoba u Velikoj Britaniji provede devet sati dnevno u sjedećem položaju, kako na poslu, tako i u slobodno vrijeme. Naučnici savjetuju i da skratite vrijeme koje sjedite, tako što ćete, na primjer, stajati u gradskom prevozu ili izaći stanicu ranije iz autobusa.

3. Loša ishrana

Neadekvatna ishrana je uzročnik brojnih bolesti i problematičnih stanja, kao što su visok krvni pritisak, visok holesterol ili dijabetes, a sve ovo može da dovede do preuranjene smrti. Hranljiva i uravnotežena ishrana je jedan od ključnih alata za prevenciju Alchajmerove bolesti, a desetine studija su pokazale da je ovo tačno.

Nedavna studija, objavljena u Američkoj akademiji za neurologiju, otkrila je da grickanje obrađene hrane može skratiti vaš život izlažući vas većem riziku od demencije. Stvar je u tome da obrađena hrana sadrži veliku količinu dodatog šećera, masti i soli, a malo vlakana i proteina. Ne bi bilo loše da iz svoje ishrane izbacite čips, keksiće i bezalkoholne, kupovne sokove.

Doktor Noel Jang, saradnik za kliničke inovacije u kompaniji za testiranje krvi, kaže da je neophodno da na dnevnom nivou unosite dovoljnu količinu vlakana. On je istakao da hrana bogata vlaknima poput povrća, mahunarki, žitarica i voća, može zaista da produži nečiji životni vijek.

Poznato vam je, vjerovatno, da su vlakna zadužena za dobru probavu, ali ona imaju veliki uticaj i na nivo šećera u krvi i holesterola.

4. Stres

Hronični stres takođe može da ubrza starenje. Istraživači sa američkog Univerziteta Jejla testirali su uzorke krvi 444 osobe najsavremenijom tehnologijom, a rezultati su pokazali da kod ljudi koji imaju kumulativni stres dolazi do ubrzanog genetskog starenja, insulinske rezistencije i dijabetesa tipa 2.

  Pomoću ovih jednostavnih trikova lako ćete očistiti tvrdokorne mrlje s roštilja!

Kod ljudi koji su manje bili izloženi stresu ili su umjeli da se izbore sa njim na pravi način, rezultati su bili daleko povoljniji.

5. Nedostatak vitamina

Jedan od ključnih vitamina je takozvani “vitamin Sunca”, odnosno, vitamin D. Istraživanja stručnjaka sa Kings koledža, u kojima je učestvovalo preko 2.000 ,žena otkrila je da je nizak nivo vitamina D povezan sa kraćim telomerima.

Tjelomeri su vrhovi naših hromozoma koji štite DNK od oštećenja. Oni se prirodno skraćuju kako starimo, tako da se dužina telomera često koristi kao marker biološkog starenja. Pomenuto istraživanje je pokazalčo da sa žene sa odgovarajućim nivoom vitamina D imale su duže tjelomere.

Isto istraživanje je pokazalo i da je uzimanje multivitaminskih suplemenata korisno iz istog razloga.

6. Nedostatak sna

Koliko puta ste žrtvovali san da biste izašli sa društvom, položili ispit ili odradili neki posao do kraja? Možda mislite da se vrjednoća uvijek isplati, ali vrjednoća na račun sna ima veliku cijenu. Nedostatak sna je povezan sa bolestima srca i dijabetesom.

Spavanje kraće od 6 sati je povezano sa visokim pritiskom i nivoom holesterola.

NAUČNICI OTKRILI DA VAM OVO SKRAĆUJE ŽIVOT Pet stvari zbog kojih brže starite appeared first on Aloonline.ba.

aloonline.ba

Koliko je koristan ovaj tekst?

Prosjek ocjena / 5. Broj glasova:

Članak još nema ocjena. Neka tvoja bude prva!

Kako ovaj članak smatrate korisnim...

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se članak nije svidio. Trudimo se da budemo bolji!

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaje!

Recite nam kako možemo poboljšati sajt?

Supported by TNT Grupacija
TNT Portal
TNT Portalhttp://tntportal.ba
TNT Portal donosi najnovije vijesti uz oglase za posao i zanimljive sadržaje kao što su recepti, horoskop, sanjalica, kvizovi i radio stanice.
MOŽDA VAS ZANIMA
Supported by TNT Grupacija spot_img
DRUGI UPRAVO ČITAJU