2.7 C
Sarajevo
Subota, 26 studenoga, 2022

Šta se dešava kada “propadamo” u snu?

Svima se barem jednom u životu desilo da u snu “propada”.

Ako ponekad neposredno prije nego utoneš u san osjetiš snažni trzaj i “propadanje”, riječ je o stanju poznatom kao hipnotički trzaj. Naime riječ je o normalnoj fiziološkoj reakciji koja ne zahtijeva dodatno liječenje, ali postoje mehanizmi koji mogu pridonijeti rjeđem pojavljivanju iste.

Dogodi li vam se da ponekad legnete u krevet i netom prije sna tijelo se snažno trzne? Premda u tim trenucima djeluje strašno te već u glavi smišljamo scenarije što nam se sada desilo, riječ je zapravo o uobičajenom stanju koje je u medicini poznato kao hipnotički trzaj. Ne treba se brinuti jer ovdje se ne radi o poremećaju već učestaloj pojavi.

Riječ je o normalnoj fiziološkoj reakciji koja se javlja pri opuštanju mišića i pokušaju usnivanja, a neki stručnjaci je nazivaju hipnagogičko trzanje, odnosno tzv. “sleep starts” koje predstavlja prijelazno razdoblje između budnosti i spavanja. Trzanje tijela prije usnivanja se najčešće opisuje kao osjećaj propadanja kojega ne možemo zaustaviti zbog čega naglo trznemo nogama ili nekim drugim dijelom tijela kako bismo spriječili padanje, piše Miss7.

  Da bi ozdravila, ljudskoj duši je potrebna ljubav: Zagrljaj je najveća moguća terapija

Premda se smatra kako ovo stanje proživi i do 70% svjetske populacije još uvijek nije tačno poznato što ga uzrokuje. Prema dostupnim naučnim istraživanjima neki od uzroka mogu biti: anksioznost i stres, prekomjerna konzumacija stimulansa poput kofeina i nedostatak sna.

Hipnotički trzaji ne zahtijevaju medicinsko liječenje, no ako ih želimo suzbiti trebali bismo slijediti određena pravila. Prvenstveno smanjiti unos kofeina, te izbjegavati fizički napor neposredno prije odlaska na spavanje. Stoga se preporučuje prije spavanja izvoditi vježbe za opuštanje, a ne treninge visokog intenziteta budući da svaki vid uzbuđenja može utjecati na pojavu trzaja. Primjerice prije spavanja se mogu raditi vježbe disanja i meditacije kako bi se umirio organizam, a u istu svrhu može se pripremiti i duga opuštajuću kupku ili popiti prirodni čaj za smirenje.

Mnogi stručnjaci preporučuju odlaske na spavanje u isto vrijeme svaku večer kako bi se stvorila određena rutina. Nažalost nismo uvijek u mogućnosti slijediti ovo pravilo, no možda su ovi trenutci u kojima praktikujemo socijalnu distancu i ostajemo kod kuće ideali da to iskušamo te nastojimo odspavati osam sati u komadu.

  IMATE VELIKI PEN*S? NEMA PROBLEMA, DOĐITE DA VAS SNIMAMO Oglas u novinama uzbudio narod, a i potencijalne kandidate

Koliko je koristan ovaj tekst?

Prosjek ocjena / 5. Broj glasova:

Članak još nema ocjena. Neka tvoja bude prva!

Kako ovaj članak smatrate korisnim...

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se članak nije svidio. Trudimo se da budemo bolji!

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaje!

Recite nam kako možemo poboljšati sajt?

Supported by TNT Grupacija
MOŽDA VAS ZANIMA
Supported by TNT Grupacija spot_img
DRUGI UPRAVO ČITAJU