Nova mazda CX80 je gotovo pet metara dugačka a djeluje nekako poznato, gotovo identično modelu CX-60, pa ih je lako zamijeniti. Međutim, kad joj se približite, postaje jasnije da razlike itekako postoje.
Dojmu snage i veličine pridonosi i odignutost od zemlje za 170 minimetara, kao i veliki 20-inčni aluminijski naplaci, te izraženi uzdužni nosači na krovu od blistavog, poliranog čelika.
Ambijent koji okružuje vozača identičan je onom u broj manjem modelu s kontrolama logičnim za korištenje, pa iznenađenja nema. Sjedala su vrlo udobna s električnim podešavanjem u svim smjerovima, a prednju armaturu krasi vrhunska razina završne izrade. Upravljač je presvučen kvalitetnom kožom i sjajno leži u rukama, plastika je vrhunska, a dodaci od aluminija sjajno se uklapaju u minimalističko okruženje.
Sjajna je i ergonomija, na što smo se, a to smo već navikli u Mazdama, a vesele i fizičke tipke za klimu i podešavanje glasnoće zvuka, što smanjuje ometanje u vožnji.
Nadalje, sve informacije očitavaju se na 12,3-inčnom digitalnom zaslonu instrumenata s grafikama koje se mogu konfigurirati, a tu je i head-up zaslon s najvažnijim informacijama koje su uvijek na oku. Isto tako, visoko smješten središnji zaslon multimedije dijagonale 12,3 inča je pregledan i logičan kad krenete kroz izbornike, a sve komande se vrše putem prečaca i okretnog gumba, smještenog iza ručice mjenjača.
Preglednost oko automobila je jedina stavka s vozačkog sjedala koja bi mogla doći u pitanje, no kamere za parkiranje kalibrirane su savršeno s projekcijom slike i zvukom, naročito s funkcijom See Through View i kamerom koja pokriva 360 stupnjeva oko auta. Uz međuosovinski razmak povećan na čak 3,1 metra (+25 cm u odnosu na CX-60), najviše impresionira prostor za koljena u drugom redu.
Kao i u Mazdi CX-60, u CX-80 dočekale su nas dvije motorizacije. Uz dizelaš 3.3 e-Skyactiv D sa 254 KS i 550 Nm i 48V blagohibridnom tehnologijom, nudi se i plug-in hibridni motor 2.5 e-Skyactiv PHEV s pogonom na sva četiri kotača i 8-stupanjskom automatikom, sistemske snage 327 KS i 500 Nm.
Te brojke osigurava kombinacija četverocilindarskog atmosferskog benzinca od 191 KS i elektromotora, koji se u praksi, uvjerili smo se iznova, lijepo nadopunjuju i nude uglađen nastup. U gradu se nudi mogućnost vožnje isključivo na struju do 60 kilometara, zahvaljujući litij-ionskoj bateriji od 17,8 kWh. Izvan grada do izražaja je došla činjenica da je ovjes posebno kalibriran, kako bi se osigurala ravnoteža između udobnosti i užitka u vožnji.
S obzirom na to da je riječ o velikom SUV modelu mase 2.240 kg, možemo zaključiti kako su japanski inženjeri uspjeli u svojoj namjeri – autocestom se krstari komotno, čemu pridonosi i temeljita zvučna izolacija, dok se na lokalnoj, zavojitoj cesti Mazdin SUV ponaša iznenađujuće poslušno. Što se potrošnje tiče, ovaj gigant se može pohvaliti sa potrošnjom nešto malo većom od 6 litara.
The post Test: Mazda CX80 AWD 2.2 Inline6 appeared first on Prvi BH auto magazin.