TIBiH: Nastavljena zloupotreba javnih resursa u svrhu izborne kampanje, na bilborde potrošeno 3.7 miliona KM

Tokom izborne kampanje za predstojeće Lokalne izbore političke stranke u Bosni i Hercegovini potrošile su najmanje 5,9 miliona KM na oglašavanje u elektronskim i štampanim medijima te bilbordima, podaci su Transparency Internationala u BiH (TIBiH) do kojih je ova organizacija došla nakon tromjesečnog monitoringa

Preliminarni rezultati monitoringa, predstavljeni danas na pres-konferenciji u Sarajevu, pokazuju da je od spomenutog iznosa, 2,2 miliona KM koštalo oglašavanje na televiziji i u printanim medijima, te da je na oglašavanje putem bilborda potrošeno najmanje 3,7 miliona KM.

Izvršna direktorica TIBiH Ivana Korajlić istaknula je kako se podaci odnose na 70 lokalnih zajednica u BiH, koliko je monitoringom obuhvaćeno, te da je fokus bio na primjerima zloupotrebe javnih resursa, odnosno korištenju javnih funkcija i javnih institucija za predizbornu promociju, kao i primjerima direktnog kršenja Izbornog zakona, uključujući i pojavu intenziviranja javnih radova.

Sumirajući rezultate provedenog monitoringa, Korajlić je podsjetila kako je TIBiH do sada Centralnoj izbornoj komisiji BiH (CIKBiH) podnio 94 prijave koje se odnose na kršenje Izbornog zakona i Zakona o finansiranju političkih stranaka, te da je CIKBiH u međuvremenu izrekao 44 novčane kazne u ukupnom iznosu od 45.000 KM zbog preuranjene kampanje.

Kada se radi o troškovima oglašavanja političkih stranaka, TIBiH je u saradnji s Media-monitoring agencijom pratio 12 tv stanica (BHT, FTV, RTRS, FACE TV, Hayat, TV BN, ATV, N1, NOVA BH, K3, ALFA TV, O KANAL) i 34 štampana medija iz Bosne i Hercegovine.

Preliminarni podaci pokazuju kako su najviše novca na oglašavanje dosada potrošili SNSD (1,36 miliona KM), SDA i PDP (po 800 hiljada KM), SDS (oko 600 hiljada KM), Ujedinjena Srpska (više od 370 hiljada KM) i SDPBiH (više od 310 hiljada).

Glasnogovornik TIBiH Srđan Traljić kazao je kako spomenuti troškovi ne obuhvataju i troškove predizbornih skupova koji su održani usprkos mjerama i zabranama utvrđenim usljed aktuelne pandemije koronavirusa.

Po njegovim riječima, posmatrači TIBiH do sada su ‘ispratili’ 974 predizborna skupa, a stranke su 140 puta dijelile poklone ili druge vrste pogodnosti biračima poput besplatnog prevoza za sve građane u Brčkom tokom kampanje, koje je dodjeljivala Socijalistička partija ili besplatnih seroloških testova koje je dijelilo SNSD Banja Luka.

Posmatrači TIBiH zabilježili su i slučajeve korištenja opreme javnih preduzeća i institucija za postavljanje stranačkih plakata i organiziranje predizbornih skupova.

Istovremeno, evidentirano je ukupno 2.439 slučajeva zloupotrebe javnih resursa u vođenju izborne kampanje, od čega se najveći broj odnosi na intenziviranje javnih radova u predizbornom periodu (983 slučaja).

Iz TIBiH nadalje navode kako je u posmatranom periodu zabilježeno 270 primjera raspodjele posebnih podsticaja i subvencija koje se najčešće odnose na jednokratne isplate tempirane za predizborni period.

Zabilježeno je i 35 slučajeva masovnijeg zapošljavanja u javne institucije.

Prema prezentiranim podacima, u posljednja tri mjeseca posmatrači TIBiH ispratili su, također, 945 javnih događaja koje su organizirale institucije i javna preduzeća, a na 62 posto tih događaja prisutnima su se obraćali kandidati na lokalnim izborima.

Od tog broja 226 javnih događaja organizirano je povodom otvaranja infrastrukturnih objekata što, kako iz TIBiH ističu, govori o razmjerama korišćenja javnih resursa u kampanji i povećanju javne potrošnje u svrhu predizborne promocije.

Povodom predstavljenih predizbornih zloupotreba TIBiH ukazuje kako je neophodno jasno definirati zakonski okvir u pogledu mjera za sprečavanje spomenutih pojava, uključujući potrebu izmjena Izbornog zakona i Zakona o finansiranju političkih stranaka, koje bi onemogućile zloupotrebe javnih sredstava u kampanji, te razdvojile stranačke i javne funkcije.

Spomenuti monitoring TIBiH realiziran je u sklopu projekta “Podrška građanima u borbi protiv korupcije” i u saradnji sa partnerskim organizacijama Centri civilnih inicijativa (CCI) i Centrom za razvoj medija i analize (CRMA), a uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). (Fena)

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU