3.8 C
Sarajevo
Nedjelja, 27 studenoga, 2022

Uskoro rekonstrukcija tunela Crnaja između Konjica i Jablanice

Ovog utorka će ceste Federacije potpisati ugovor za rekonstrukciju jednog od najvažijih tunela na dionici puta M17 – tunel Crnaja. Gradnja bi trebalo da počne ove godine. Međutim, s obzirom na to da se tunel nalazi na najfrekventnijoj dionici u Hercegovini na potezu Konjic – Jablanica, to bi moglo stvoriti dodatne probleme, slične onim u tunelu Vranduk.


Slike ispred tunela Vranduk – čija rekonstrukcija traje već gotovo godinu dana i trajat će još jer je rok za sanaciju ovoh tunela 18 mjeseci – mogle bi se uskoro gledati i u Hercegovini, kada počne sanacija tunela Crnaja. Pa ćemo do mora, ako ne želimo izbjeći trosatne kolone, ići zaobilazno i duže.

– Ponovo će doći do obustave prometa jeristo nemamo alternativu obilaska. Obilazak je preko Novog Travnika ili Gorneg Vakufa, Prozora, Jablanice. Apeliram na učesnike u prometu koji dolaze iz pravca Slavonskog Broda, da ne bi bilo čekanja, da se ranije prestroje i idu tim alternativnim pravcima – poručuje direktor Cesta FBiH Ljubo Pravdić.

  Šatorović od FBiH traži povećanje minimalnih plaća, a on uposlenicima Sindikata ne plaća poreze i doprinose

Tunel se trebao rekonstruisati mnogo ranije jer je u lošem stanju, kojem svjedoče svi vozači koji ovu dionicu puta koriste. Ali kako je u našoj zemlji sve komplikovano i dugotrajno, na građevinsku dozvolu čekalo se dvije i po godine.

Projekt je vrijedan 12,8 miliona KM, a njegova dužina je 550 metara. Renovacija je nužna, posebno uzimajući u obzir činjenicu da je rađen ‘50-ih godina. Ali i ovaj proces trajat će mnogo duže nego što je praksa u razvijenim zemljama.

– Taj tunel je u jednom od najvećih klizišta i moramo početi s rekonstrukcijom. Također će biti kompleksna rekonstrukcija koja će se odvijati pod prometom naizmjenično. Radovi će trajati godinu do dvije i po, ne znam na što ćemo sve naići – kaže Pravdić.

Nedovoljno stručan pristup i ranije pripreme, te praćenje koraka modernih tehnologija dovode do toga da kada se u ovoj zemlji i počne raditi na sanacijama dotrajale putne infrastrukture ispaštaju građani te privrednici jer alternativni pravci koji su na raspolaganju uglavnom su u izuzetno lošem stanju. Stoga, građani radije stoje u kolonama umjesto da voze alternatvnim, uglavnom makadamskim putevima.

  Jedna osoba teže ozlijeđena u nesreći na cesti Tomislavgrad-Šujica

– Ne može se raditi infrastruktura i blokirati život stanovništvu. Prvo je trebalo uraditi jednu multikriterijalnu analizu gradnje ove infrastrukture. Treba uvažiti ekonomske, ekološke, demografske elemente, prirodni utjecaj – smatra sručnjak za sigurnost u saobraćaju Ševal Kovačević.

Najavljuju se i veći projekti na području Federacije. Kao što je završetak radova na dionici Stolac – Neum, kao i južna obilaznica oko Mostara. Za ove projekte sredstva su osigurana iz kredita svjetskih banaka, a neke ceste, poput zaobilaznice oko Viteza, čekat će na rebalas Federalnog budžeta.

federalna.ba

Koliko je koristan ovaj tekst?

Prosjek ocjena / 5. Broj glasova:

Članak još nema ocjena. Neka tvoja bude prva!

Kako ovaj članak smatrate korisnim...

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se članak nije svidio. Trudimo se da budemo bolji!

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaje!

Recite nam kako možemo poboljšati sajt?

Supported by TNT Grupacija
MOŽDA VAS ZANIMA
Supported by TNT Grupacija spot_img
DRUGI UPRAVO ČITAJU