24 C
Sarajevo
Nedjelja, 26 lipnja, 2022

    Jeste li pripremili svoje vozilo? Od danas u BiH obavezna zimska oprema

    Bez obzira na vremenske uvjete, od danas pa sve do 15. aprila naredne godine sva motorna vozila moraju imati odgovarajuću zimsku opremu. Niske temperature, učestale i obilne kišne, te snježne padavine izuzetno nepovoljno utiču na motorna vozila, stoga ova zakonska obaveza prije svega, kažu, ima za cilj sigurnost u saobraćaju.

    Iz BIHAMK-a vozačima savjetuju:

    “Ono što morate provjeriti su tekućine u vašem vozilu, provjerite koncentraciju i temperaturu. Po potrebi dopunite. Provjerite akumulator i kablove, to je najveći uzrok otkazivanja starta motora. Podmažite kedere i brave na vozilu, a uvijek imajte sredstvo za odmrzavanje”, ističu iz BIHAMK-a.

    A prema uputi Ministarstva komunikacija i prometa BiH, pod zimskom opremom podrazumijevaju se:

    1. Pneumatici sa zimskim profilom (oznaka M+S i znak snježne pahuljice na stiliziranom obrisu planine) na svim kotačima (dubina gazećeg sloja minimalno 4mm) ili

    2. Pneumatici sa ljetnim profilom (dubina gazećeg sloja minimalno 4mm) i u priboru odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogonskim kotačima u slučaju zimskih uvjeta.

    Pravila upravljanja vozilom u zimskim uslovima i na poledici

    Iz BIHAMK-a su izdvojili nekoliko savjeta kada je riječ o vožnji tokom zimskih dana. U slučaju poledice je najbolje nježno okretati upravljač i koristiti nožne papučice, ali nikada istovremeno. Ukoliko vozač osjeti da više nema kontrolu nad vozilom, on treba pritisnuti kvačilo, pustiti papučicu gasa i potom pokušati lagano okrenuti upravljač s namjerom okretanja vozila u željenom smjeru. Korištenje kočnice na zaleđenoj cesti se ne preporučuje osim u uslovima kada se vozilo ne može usporiti ubacivanjem u niži stepen prenosa što je gotovo jednako kočenju. Također, promjenu stepena prijenosa je najbolje vršiti s međugasom.

    Ako dođe do blokiranja točkova, to će onemogućiti upravljanje vozilom. Dođe li do zanošenja vozila, potrebno je skloniti nogu s kočnice te blagim okretanjem upravljača i oduzimanjem gasa pokušati vratiti vozilo na putanju, a u konačnici blago kočiti. U slučaju da se prepreka ne može izbjeći, najbolje rješenje je sklanjanje s ceste. Pravilna pozicija za upravljačem je izuzetno važna jer se ponašanje prednjeg dijela vozila osjeti preko ruku na upravljaču, a stražnjeg preko leđa naslonjenih na naslonjač sjedišta. Važno je i da odjeća ne sprečava vozača da ispravno i pravovremeno manevriše upravljačem.

    Veliki neprijatelj svakom vozaču na poledici su loši amortizeri i loše podešene kočnice, upozorili su iz BIHAMK-a.

    Koliko je koristan ovaj tekst?

    Prosjek ocjena / 5. Broj glasova:

    Članak još nema ocjena. Neka tvoja bude prva!

    Kako ovaj članak smatrate korisnim...

    Pratite nas na društvenim mrežama

    Žao nam je što vam se članak nije svidio. Trudimo se da budemo bolji!

    Pomozite nam da unaprijedimo sadržaje!

    Recite nam kako možemo poboljšati sajt?

    Alem Sinanović
    Alem Sinanovićhttps://tntportal.ba
    Alem Sinanović je urednik digitalnih medija TNT Grupacije. Gotovo opsesivno istražuje digitalu, SEO, mogućnosti online zarade i sl.
    MOŽDA VAS ZANIMA
    DRUGI UPRAVO ČITAJU