Jeste li pripremili svoje vozilo? Od danas u BiH obavezna zimska oprema

Bez obzira na vremenske uvjete, od danas pa sve do 15. aprila naredne godine sva motorna vozila moraju imati odgovarajuću zimsku opremu. Niske temperature, učestale i obilne kišne, te snježne padavine izuzetno nepovoljno utiču na motorna vozila, stoga ova zakonska obaveza prije svega, kažu, ima za cilj sigurnost u saobraćaju.

Iz BIHAMK-a vozačima savjetuju:

“Ono što morate provjeriti su tekućine u vašem vozilu, provjerite koncentraciju i temperaturu. Po potrebi dopunite. Provjerite akumulator i kablove, to je najveći uzrok otkazivanja starta motora. Podmažite kedere i brave na vozilu, a uvijek imajte sredstvo za odmrzavanje”, ističu iz BIHAMK-a.

A prema uputi Ministarstva komunikacija i prometa BiH, pod zimskom opremom podrazumijevaju se:

1. Pneumatici sa zimskim profilom (oznaka M+S i znak snježne pahuljice na stiliziranom obrisu planine) na svim kotačima (dubina gazećeg sloja minimalno 4mm) ili

2. Pneumatici sa ljetnim profilom (dubina gazećeg sloja minimalno 4mm) i u priboru odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogonskim kotačima u slučaju zimskih uvjeta.

Pravila upravljanja vozilom u zimskim uslovima i na poledici

Iz BIHAMK-a su izdvojili nekoliko savjeta kada je riječ o vožnji tokom zimskih dana. U slučaju poledice je najbolje nježno okretati upravljač i koristiti nožne papučice, ali nikada istovremeno. Ukoliko vozač osjeti da više nema kontrolu nad vozilom, on treba pritisnuti kvačilo, pustiti papučicu gasa i potom pokušati lagano okrenuti upravljač s namjerom okretanja vozila u željenom smjeru. Korištenje kočnice na zaleđenoj cesti se ne preporučuje osim u uslovima kada se vozilo ne može usporiti ubacivanjem u niži stepen prenosa što je gotovo jednako kočenju. Također, promjenu stepena prijenosa je najbolje vršiti s međugasom.

Ako dođe do blokiranja točkova, to će onemogućiti upravljanje vozilom. Dođe li do zanošenja vozila, potrebno je skloniti nogu s kočnice te blagim okretanjem upravljača i oduzimanjem gasa pokušati vratiti vozilo na putanju, a u konačnici blago kočiti. U slučaju da se prepreka ne može izbjeći, najbolje rješenje je sklanjanje s ceste. Pravilna pozicija za upravljačem je izuzetno važna jer se ponašanje prednjeg dijela vozila osjeti preko ruku na upravljaču, a stražnjeg preko leđa naslonjenih na naslonjač sjedišta. Važno je i da odjeća ne sprečava vozača da ispravno i pravovremeno manevriše upravljačem.

Veliki neprijatelj svakom vozaču na poledici su loši amortizeri i loše podešene kočnice, upozorili su iz BIHAMK-a.

Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU