Vaskularne bolesti, oštećenje krvnih žila i njihove posljedice, poput srčanog i moždanog udara, su među vodećim uzrocima smrti u općoj populaciji. Kod pacijenata sa upalnim reumatskim bolestima, kao što je reumatoidni artritis, ovi rizici su dodatno povećani zbog same bolesti i nekih terapija.
Do sada su preporuke doktora za smanjenje ovih vaskularnih rizika bile usmjerene na izbjegavanje faktora rizika, kao što su smanjenje upale, kortizonskih lijekova, nepušenje, kontrola holesterola i visokog krvnog pritiska.
Nedavno istraživanje pokazuje da kofein, prisutan u kafi, čaju i kakau, može pomoći u regeneraciji sluznice krvnih žila, podržavajući vaskularni rast.
Studija istraživača sa Univerziteta u Rimu sugerira da ispijanje kafe može poboljšati vaskularno zdravlje pacijenata sa reumatskim bolestima.
Kofein, osim poznatog stimulativnog efekta, ima i protuupalno djelovanje pomažući u vezivanju za receptore na imunim ćelijama. Uticaj kofeina na zdravlje kardiovaskularnog sistema je detaljno istražen, ali se još uvijek nalaze suprotni rezultati.
Novo istraživanje uključuje 31 pacijenta sa lupusom, bez tradicionalnih faktora rizika za kardiovaskularne bolesti, gdje je utvrđeno da konzumiranje kofeina pozitivno utiče na zdravlje krvnih sudova, posebno na endotelne ćelije.
“Ova studija pruža informacije o potencijalnoj ulozi ishrane u kontroli bolesti”, izjavila je vodeća autorica Fulvia Ceccarelli.
(24sata.info)
Novo istraživanje otkriva još jedan način na koji kafa može pomoći vašem organizmu appeared first on 24sata.ba.
Izvor: ( 24sata.info / TNTPortal.ba )



