U okviru projekta „Ne pored drugih, već zajedno!“ kojeg implementira Udruženje/Udruga “Osmijeh” iz Novog Travnika te podršku Ministarstva obrazovanja SBK/KSB-a, realizirana je edukacija učenika u inkluzivnim odjeljenjima općine Novi Travnik i Bugojno.
Provođenje navedenog Projekta predstavlja dio Programa dodjele bespovratnih sredstava za organizacije civilnog društva u okviru projekta EMPOWER – Osnaživanje organizacija civilnog društva za socijalno uključivanje osoba s invaliditetom.
Projekt EMPOWER provodi Caritas Bosne i Hercegovine, zajedno sa partnerima Udrugom roditelja i djece s posebnim potrebama Vedri osmijeh iz Mostara, Udruženjem za uzajamnu pomoć u duševnoj nevolji TK Fenix iz Tuzle, Udrugom ProReha iz Sarajeva i Savezom slijepih RS, uz financijsku podršku Europske unije.
Edukacija je realizirana u tri osnove škole u kojima se nalaze učenici s poteškoćama u razvoju:
1. OŠ ” Mehmedalija Mak Dizdar” Vodovod, općina Novi Travnik
2. OŠ “fra Marijan Šunjić” Stojkovići, općina Novi Travnik i
3. Druga osnovna škola Bugojno.
Edukaciju je prošlo 61 učenik iz tri inkluzivna odjeljenja prethodno navedenih škola.
Cilj edukacije je bio:
- Ispitati stavove učenika tipičnog razvoja o prihvatanju djece s poteškoćama u razvoju.
- Upoznati učenike sa pojmom empatija kroz prezentaciju Bontončića: „Kako biti dobar prijatelj djeci s poteškoćama u razvoju“.
- Razvoj pozitivnog načina mišljenja po pitanju individualnosti svakog učenika i različitosti svih.
- Jačanje empatija i prihvatanje drugoga i drugačijeg s posebnim naglasakom na razumijevanje potreba učenika s poteškoćama u razvoju.
- Razbijanje predrasuda i negativnih stavova kod učenika kada su u pitanju djeca s poteškoćama u razvoju.
Također, 61 učenik iz tri inkluzivna odjeljenja učestvovao je u istraživanju, nakon čega su rezultati istog sublimirani sa rezultatim prethodnog istraživanja koje je provelo Udruženje “Osmijeh” iz Novog Travnika. U ukupnim rezultatima za 173 učenika je potvrđeno da je preko 30% učenika uključenih u istraživanje promijenilo svoj stav nakon realiziranih radionica, u kojem kažu da bi svoje slobodno vrijeme proveli i sa učenicima s poteškoćama u razvoju.
Za potrebe jačanja i razvoja empatije kod učenika u osnovnoj školi, kreiran je model treninga za rad na času odjeljenjske zajednice. Rezultati inicijalne i finalne procjene ispitivanja stavova učenika tipičnog razvoja prikazani su na grafikonu br.3.











