Razvoj empatije u inkluzivnim odjeljenjima osnovnih škola SBK/KSB

U okviru projekta „Ne pored drugih, već zajedno!“ kojeg implementira Udruženje/Udruga “Osmijeh” iz Novog Travnika te podršku Ministarstva obrazovanja SBK/KSB-a, realizirana je edukacija učenika u inkluzivnim odjeljenjima općine Novi Travnik i Bugojno.

   Provođenje navedenog Projekta predstavlja dio Programa dodjele bespovratnih sredstava za organizacije civilnog društva u okviru projekta EMPOWER – Osnaživanje organizacija civilnog društva za socijalno uključivanje osoba s invaliditetom.

   Projekt EMPOWER provodi Caritas Bosne i Hercegovine, zajedno sa partnerima Udrugom roditelja i djece s posebnim potrebama Vedri osmijeh iz Mostara, Udruženjem za uzajamnu pomoć u duševnoj nevolji TK Fenix iz Tuzle, Udrugom ProReha iz Sarajeva i Savezom slijepih RS, uz financijsku podršku Europske unije.        

Edukacija je realizirana u tri osnove škole u kojima se nalaze učenici s poteškoćama u razvoju:
1. OŠ ” Mehmedalija Mak Dizdar” Vodovod, općina Novi Travnik

2. OŠ “fra Marijan Šunjić” Stojkovići, općina Novi Travnik i

3. Druga osnovna škola Bugojno.

Edukaciju je prošlo 61 učenik iz tri inkluzivna odjeljenja prethodno navedenih škola.

Cilj edukacije je bio:

  • Ispitati stavove učenika tipičnog razvoja o prihvatanju djece s poteškoćama u razvoju.
  • Upoznati učenike sa pojmom empatija kroz prezentaciju Bontončića: „Kako biti dobar prijatelj djeci s poteškoćama u razvoju“.
  • Razvoj pozitivnog načina mišljenja po pitanju individualnosti svakog učenika i različitosti svih.
  • Jačanje empatija i prihvatanje drugoga i drugačijeg s posebnim naglasakom na razumijevanje potreba učenika s poteškoćama u razvoju.
  • Razbijanje predrasuda i negativnih stavova kod učenika kada su u pitanju djeca s poteškoćama u razvoju.

Također,  61 učenik iz tri inkluzivna odjeljenja učestvovao je u istraživanju, nakon čega su rezultati istog sublimirani sa rezultatim prethodnog istraživanja koje je provelo Udruženje “Osmijeh” iz Novog Travnika. U ukupnim rezultatima za 173 učenika je potvrđeno da je preko 30% učenika uključenih u istraživanje promijenilo svoj stav nakon realiziranih radionica, u kojem kažu da bi svoje slobodno vrijeme proveli i sa učenicima s poteškoćama u razvoju.

Za potrebe jačanja i razvoja empatije kod učenika u osnovnoj školi, kreiran je model treninga za rad na času odjeljenjske zajednice. Rezultati inicijalne i finalne procjene ispitivanja stavova učenika tipičnog razvoja prikazani su na grafikonu br.3.

razvoj empatije u inkluzivnim odjeljenjima osnovnih škola sbk/ksb
razvoj empatije u inkluzivnim odjeljenjima osnovnih škola sbk/ksb
Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU