EDUS program donio napredak za djecu s poteškoćama u razvoju u BiH

– Naučno-utemeljeni edukativni program zasnovan na principima primijenjene analize ponašanja utemeljen na istraživanjima renomirang programa sa Columbia Univerziteta (USA) poznat kao EDUS program u 2018/2019. školskoj godini pohađalo je 116 djece s razvojnim kašnjenjima i poremećajima u razvoju.

Kako EDUS Press navodi, program je donio napredak za djecu, a na osnovu rezultata naučnih studija razvijen je prvi model za unapređenje ranog rasta i razvoja u BiH.

Tu metodu rada s Columbia univerziteta u Bosnu i Hercegovinu donijela je dr. sc. Nirvana Pištoljević, transdisciplinarna naučnica koja je dugogodišnju naučnu karijeru u oblastima obrazovanja, psihologije, primijenjene analize ponašanja, posvetila iznalaženju novih i unapređenju postojećih rješenja za napredak i boljitak djece.

Pištoljević je izvršna direktorica Udruženja EDUS-Edukacija za sve i akademska supervizorica EDUS programa. O rezultatima djece u ovoj školskoj godini kaže da, kad je edukacijski proces zasnovan na kuntinuiranim mjerenjima, kontrolama i prilagođavanjima jedinica učenja svakom djetetu pojedinačno, da bi se maksimizirao njegov napredak, onda čak i uz velike tehničke probleme i prepreke u radu (kakve smo imali u ovoj školskoj godini) napredak djece je neminovan, uz kontinuiranu posvećenost edukatora i roditelja djece u programu.

– Mjerenja vještina djece su napravljena na početku i na kraju školske godine uz pomoć naučno-dokazanih instrumenata Razvojnih bihevioralnih skala za procjenu razvoja djece do 6 godina, jedinog validiranog BH mjernog instrumenta za praćenje razvoja djece i EDUS Vodiča 0-3 i 3-6 za procjenu i izradu individualnih edukativnog planova. Te alate koristi i veliki broj stručnjaka s kojima EDUS-Edukacija za sve sarađuje širom BiH i regije – navodi se.

Rezultati su pokazali značajan porast broja vještina koje su djeca stekla bilo da se radi o najranijem uzrastu djece od 18 mjeseci ili starijoj djece do 6 godina.

Voditeljica Rane intervencije EDUS programa Džana Semanić-Hrvić, koju pohađaju djeca od 18 mjeseci do 3 godine, kaže da nakon osam godina intenzivnog rada s djecom u EDUS programu, rezultati ukazuju da je minimalno tri sata efektivnog dnevnog rada s djecom u Ranoj intervaniciji i pet sati intenzivnog dnevnog rada s vrtićkim grupama, neophodno da bi se ostvario kontinuiran napredak djece.

U prilog ovome govore i rezultati naučnog istraživanja ‘Komparacija modela bihevioralne intervencije i tradicionalnih modela rada sa djecom sa poteškoćama u razvoju u BiH’. Djeca koja su pohađala intenzivni bihevioralni program intervencije od pet sati dnevno ostvarila su puno veći napredak od djece koja su pohađala tradicionalne programe za edukaciju djece s poteškoćama u razvoju.

Na osnovu tog i ranijih istraživanja EDUS je kreirao optimalan model za unaprjeđenje ranog rasta i razvoja djece u BiH.

EDUS program provodio se od 2010. do 2018. u okviru JU ‘Mjedenica’, a u 2018/2019. godini u okviru predškolskog odjeljenja JU ‘Vladimir Nazor’.

– Zbog neriješenog statusa edukatora i prostora, neizvjesno gdje i da li će se taj program provoditi od početka 2019/2020. školske godine. Nažalost, iako za EDUS program postoji interes roditelja iz regije i drugih evropskih država, prvi put ove godine EDUS nije organizirao Ljetnu školu za mališane, te je neizvjestan nastavak programa – navodi EDUS Press.

(FENA)


Objavi oglas za posao
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU