0.5 C
Sarajevo
Petak, 3 prosinca, 2021
Još

    EDUS program donio napredak za djecu s poteškoćama u razvoju u BiH

    ()

    – Naučno-utemeljeni edukativni program zasnovan na principima primijenjene analize ponašanja utemeljen na istraživanjima renomirang programa sa Columbia Univerziteta (USA) poznat kao EDUS program u 2018/2019. školskoj godini pohađalo je 116 djece s razvojnim kašnjenjima i poremećajima u razvoju.

    Kako EDUS Press navodi, program je donio napredak za djecu, a na osnovu rezultata naučnih studija razvijen je prvi model za unapređenje ranog rasta i razvoja u BiH.

    Tu metodu rada s Columbia univerziteta u Bosnu i Hercegovinu donijela je dr. sc. Nirvana Pištoljević, transdisciplinarna naučnica koja je dugogodišnju naučnu karijeru u oblastima obrazovanja, psihologije, primijenjene analize ponašanja, posvetila iznalaženju novih i unapređenju postojećih rješenja za napredak i boljitak djece.

    Pištoljević je izvršna direktorica Udruženja EDUS-Edukacija za sve i akademska supervizorica EDUS programa. O rezultatima djece u ovoj školskoj godini kaže da, kad je edukacijski proces zasnovan na kuntinuiranim mjerenjima, kontrolama i prilagođavanjima jedinica učenja svakom djetetu pojedinačno, da bi se maksimizirao njegov napredak, onda čak i uz velike tehničke probleme i prepreke u radu (kakve smo imali u ovoj školskoj godini) napredak djece je neminovan, uz kontinuiranu posvećenost edukatora i roditelja djece u programu.

    – Mjerenja vještina djece su napravljena na početku i na kraju školske godine uz pomoć naučno-dokazanih instrumenata Razvojnih bihevioralnih skala za procjenu razvoja djece do 6 godina, jedinog validiranog BH mjernog instrumenta za praćenje razvoja djece i EDUS Vodiča 0-3 i 3-6 za procjenu i izradu individualnih edukativnog planova. Te alate koristi i veliki broj stručnjaka s kojima EDUS-Edukacija za sve sarađuje širom BiH i regije – navodi se.

    Rezultati su pokazali značajan porast broja vještina koje su djeca stekla bilo da se radi o najranijem uzrastu djece od 18 mjeseci ili starijoj djece do 6 godina.

    Voditeljica Rane intervencije EDUS programa Džana Semanić-Hrvić, koju pohađaju djeca od 18 mjeseci do 3 godine, kaže da nakon osam godina intenzivnog rada s djecom u EDUS programu, rezultati ukazuju da je minimalno tri sata efektivnog dnevnog rada s djecom u Ranoj intervaniciji i pet sati intenzivnog dnevnog rada s vrtićkim grupama, neophodno da bi se ostvario kontinuiran napredak djece.

    U prilog ovome govore i rezultati naučnog istraživanja ‘Komparacija modela bihevioralne intervencije i tradicionalnih modela rada sa djecom sa poteškoćama u razvoju u BiH’. Djeca koja su pohađala intenzivni bihevioralni program intervencije od pet sati dnevno ostvarila su puno veći napredak od djece koja su pohađala tradicionalne programe za edukaciju djece s poteškoćama u razvoju.

    Na osnovu tog i ranijih istraživanja EDUS je kreirao optimalan model za unaprjeđenje ranog rasta i razvoja djece u BiH.

    EDUS program provodio se od 2010. do 2018. u okviru JU ‘Mjedenica’, a u 2018/2019. godini u okviru predškolskog odjeljenja JU ‘Vladimir Nazor’.

    – Zbog neriješenog statusa edukatora i prostora, neizvjesno gdje i da li će se taj program provoditi od početka 2019/2020. školske godine. Nažalost, iako za EDUS program postoji interes roditelja iz regije i drugih evropskih država, prvi put ove godine EDUS nije organizirao Ljetnu školu za mališane, te je neizvjestan nastavak programa – navodi EDUS Press.

    (FENA)


    Koliko je koristan ovaj tekst?

    Prosjek ocjena / 5. Broj glasova:

    Članak još nema ocjena. Neka tvoja bude prva!

    Žao nam je što vam se članak nije svidio. Trudimo se da budemo bolji!

    Pomozite nam da unaprijedimo sadržaje!

    Recite nam kako možemo poboljšati sajt?

    NAJNOVIJE VIJESTI
    Možda vas zanima I OVO