VJEČITA DILEMA I SAVJETI ZA ODRŽAVANJE Da li akumulator prije oslabi zimi ili ljeti?

Akumulatori se najčešće kvare zimi. Ispostavilo se da to nije zbog niskih temperatura, već uglavnom zbog zapuštenosti koje se desi tokom ljeta. Baterija koja nije pripremljena za zimu prestaje raditi pri prvom mrazu. Stručnjaci objašnjavaju šta se događa s akumulatorom ljeti i kako to utiče na njegov rad pri niskim temperaturama.

Ljeti automobili često stoje na suncu i toliko se zagriju da je teško dotaknuti karoseriju. To znači da je toplina ne samo u kabini, već i ispod haube.

Većina vozača koji imaju loša iskustva s akumulatorima zimi ne mogu zamisliti da je to zadnja stvar koja će otkazati ljeti. U pravilu je to tačno, jer ljeti iz njega ne treba „iscijediti“ toliko energije kao na niskim temperaturama. Međutim, tokom visokih temepratura baterija gubi najviše potencijalne energije, jer se s povećanjem temperature hemijske reakcije koje se odvijaju u bateriji višestruko ubrzavaju. To, međutim, ubrzava proces samopražnjenja – ne kao rezultat opterećenja, već kao rezultat povišene temperature.

Režim toplo-hladno

Razlika između zime i ljeta, odnosno niskih i visokih temperatura, zna biti kobna za bateriju. Hladna baterija ima sporije hemijske procese, pa se čini da je slabija i često joj treba duže vremena da se probudi. Međutim, zahvaljujući sporijim hemijskim procesima u unutrašnjosti, duže zadržava svoju trajnost. Optimalna temperatura za bateriju je otprilike 20 stepeni Celzijusa i sa svakim smanjenjem od 10 stepeni ti se procesi dvostruko usporavaju. Smanjuje se i njen kapacitet, ali samo teoretski, jer će u praksi ista baterija brzo vratiti nominalni kapacitet na optimalnoj temperaturi – ističu stručnjaci.

Ljeti baterija brže “stari“

Pri visokim temperaturama baterija je odmah spremna za rad, kapacitet joj se ne smanjuje, a hemijski procesi ubrzavaju se dvostruko za svakih 10 stepeni Celzijusa više. Nažalost, to također uzrokuje brže propadanje baterije, tačnije, unutrašnje rešetke korodiraju. Dakle, zbog visokih temperatura baterija “stari“ brže nego zimi, a to se događa prije jesensko-zimskog perioda, kada je potrebno što bolje stanje baterije. Lako, dakle, možemo rezimirati da se baterija zimi “kvari“, ne zato što je iscrpljena niskim temperaturama, već zato što je cijelo ljeto intenzivno radila i dotrajala, a niske temperature su je samo razotkrile i “dotukle“.

Provjera jednom godišnje

Stanje akumulatora najbolje je provjeriti u autoservisu ili specijaliziranim akumulator shopovima, gdje električar koristi profesionalni tester akumulatora. Ako se radi o temeljitom ispitivanju servis će zadržati bateriju 24h na punjenju i tek onda obaviti kvalitetno ispitivanje. Ad hoc testiranja neće biti mjerodavna. Ono što samostalno možete učiniti, jeste testirati s običnim komercijalno dostupnim testerom, ali on će eventualno otkriti tek manje nedostatake, često i one bezazlene kad tester pokaže manji kapacitet, jer se automobil nije vozio duže vremena. Bez profesionalne opreme teško je detektovati oštećenje ćelija ili mjeriti fabrički kapacitet. Stoga, ako sumnjate u ispravnost akumulatora isplati se posjetiti servis barem jednom godišnje i obaviti testiranje, bez obzira na godišnje doba i vanjsku temperaturu.

Kako zaštititi bateriju od toplote, odnosno ubrzanog starenja?

Ako auto parkiramo van garaže i ljeti stalno stoji na suncu, a koristimo ga ili vrlo rijetko ili vrlo često, ali na kratkim dionicama – to je najgori mogući scenarij za bateriju. Stručnjaci navode da bi idealno rješenje bilo izvaditi bateriju iz automobila po vrućem vremenu kada ga ne koristimo. Naravno, to bi bilo riskantno, često i previše komplikovano. Štaviše, moglo bi uzrokovati probleme s automobilom. Stoga je jedini dobar način da ga zaštitite redovno punjenje punjačem. Ne radi se o punjenju jednom godišnje prije zime, jer tada može biti prekasno. Iako ovakvi procesi nisu ni praktični, niti svakodnevni u vozilima iz 21. vijeka, stručnjaci predlažu regeneraciju baterije bar jednom godišnje. Većina jeftinih baterija koje možete naći na „aftermarket“ tržištu, koje imaju dvije ili više godina garancije, zahtjeva “osvježenje“ nakon prve godine korištenja, kako bi se produžio rok trajanja i ispunili garancijski uslovi.

BONUS VIDEO:

VJEČITA DILEMA I SAVJETI ZA ODRŽAVANJE Da li akumulator prije oslabi zimi ili ljeti? appeared first on Aloonline.ba.

aloonline.ba

spot_img
MOŽDA VAS ZANIMA
DRUGI UPRAVO ČITAJU